کد خبر: ۷۸۲۴
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
متأسفانه نئولیبرال‌ها بر دولت حکومت می‌کنند و آن‌ها به دنبال آزادسازی قیمت هستند. نئولیبرال‌ها کسانی هستند که می‌خواهند نان و حال مردم را بگیرند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی و عدم تأمین نهاده‌های دامی گفت: وضعیت دامداران در کشور بسیار وخیم بوده و آزادسازی نرخ گوشت همزمان با عدم تأمین نهاده‌های دامی یعنی تخصیص یارانه دام به دامداران خارجی.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: عدم برابری نهاده‌های دامی و قیمت تمام شده آن که گوشت و شیر باشد کمر دامدار را می‌شکند؛ دامداران رسانه ندارند که همگان صدای آن‌ها را بشنوند.

نماینده مجلس: نئولیبرال‌ها بر دولت حکومت می‌کنند/ می‌خواهند نان و حال مردم را بگیرند

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم بی‌تدبیری‌هایی که برای دامداران از دولت گذشته شروع شد هنوز هم ادامه دارد و جنین را از شکم دام آبستن در می‌آورند و می‌کشند. در حال حاضر طی ۸۰ روز یک دام به اندازه قیمت خود هزینه دارد و این مسئله به هیچ عنوان برای دامداران به صرفه نیست.

وی ادامه داد: اتفاقی که با کشتار دام مولد رخ می‌دهد این است که علاوه بر کاهش ذخائر استراتژیک کشور، دامداران ضربه اساسی می‌خورند و این اقدام که همزمان با کشتار دام، واردات گوشت آزاد شده یعنی دادن یارانه به دامداران خارجی و همچنین این اقدام یعنی قیام دولتی‌ها بر علیه دامداران.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در حالی با واردات خودرو مخالفت می‌شود که تولید خودرو در داخل صورت می‌گیرد، اما چرا در زمینه واردات گوشت که در داخل نیز تولید داریم چنین برخوردی صورت نمی‌گیرد.

نیک‌ بین با انتقاد از اینکه چرا حذف ارز ترجیحی از نان آغاز شد، گفت: متأسفانه نئولیبرال‌ها بر دولت حکومت می‌کنند و آن‌ها به دنبال آزادسازی قیمت هستند. نئولیبرال‌ها کسانی هستند که می‌خواهند نان و حال مردم را بگیرند.

وی تصریح کرد: نگذارید نئولیبرال‌ها نان مردم را آجر کنند، متأسفانه این روز‌ها کار به جایی رسیده که مردم باید ماکارانی را نخی بگیرند، سوال این است در چنین شرایطی چرا واردات خودرو ممنوع اعلام می‌شود، اگر دو شرکت تولید‌کننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه‌التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آن‌ها تعلق گیرد کار درست می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر