- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اوج کرونا و درگیری با دلتا، واکسن چندانی در اختیار نداشتیم و منتظر تأمین واکسن از مسیر کوواکس بودیم، در صورتی که نه منابع مالی خودمان و نه واکسن را به ما ندادند.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی اظهار داشت: وضعیت دشواری که بیماری کرونا در کشورها ایجاد کرد، برخی کشورها از نظر منابع و امکانات وضعیت بهتری نسبت به ایران داشتند، اما جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا از موفقترین کشورهای دنیا بود که این موضوع به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است؛ مولفه اصلی موفقیت ما، مشارکت و همراهی مردم بود.
وی ادامه داد: مردم در دوران کرونا در طرح مواسات و کمک به هموطنان خود، فرآیند واکسیناسیون و کمک به مدافعان سلامت، نقش بزرگی ایفا کردند در حالیکه خیلی از کشورها از چنین همراهی مردمی، محروم هستند.
عین اللهی تاکید کرد: برای مقابله با کرونا مردم وارد صحنه شدند و سرعت و حجم بالای واکسیناسیون، در کنترل بیماری کرونا کمک زیادی کرد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایط همه گیری و تهاجم کرونا همه روزه تعداد زیادی از بیماران جان خود را از دست میدادند، افزود: ظرفیت بیمارستانها تکمیل بود، اما ما تحت تحریم دارو و تجهیزات پزشکی بودیم و در تاریخ نوشته خواهد شد که نظام استکبار در قبال مردم ایران، نامردی و ناجوانمردی کرد.
وی در ادامه از استاد، به عنوان بزرگترین مولفه در حوزه آموزش یاد کرد و افزود: اساتید، مهمترین عامل رشد دانشگاه ها، هستند. در انعکاس نقاط قوت مان همانند وجود اساتید بزرگ و برجسته علوم پزشکی، چندان موفق نبوده ایم در حالیکه دشمنان، نقاط ضعف را بزرگنمایی میکنند. برخی اساتید تا آخرین لحظات عمر، خود را وقف آموزش میکنند. ما به چنین اساتیدی نیاز داریم.
عین اللهی با بیان اینکه مهمترین وظیفه استاد، دانشجو پروری است، یادآور شد: برخی اساتید، جایگاه مقاله و پژوهش را بالا میدانند در حالیکه اولین وظیفه استاد و دانشگاه، دانشجو پروری است. نیاز امروز ما، اساتید معتقد به نظام اسلامی است و باید اساتید قبل از تدریس، آموزشهای لازم را فرا گیرند.
وی با اشاره به ارائه آموزشهای غیرحضوری در دوران همه گیری کرونا، گفت: آموزشهای غیرحضوری، مشکلاتی را به همراه داشت. روش آموزش مجازی، کمکی و مکمل آموزش حضوری است، اما روش اصلی آموزش، چهره به چهره است.
آموزش غیرحضوری و مجازی مشمول امتیاز نمیشود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارائه آموزشهای غیرحضوری و مجازی شدن همایش ها، مشمول امتیاز نمیشود، افزود: باید با استفاده از فناوریهای روز و شیوههای جدید، فرآیند آموزش تسهیل شود.
عین اللهی ضمن تاکید بر لزوم معرفی موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران به دنیا گفت: دانشگاهها باید برای معرفی توانمندیهای حوزه سلامت به سایر کشورها، برنامه ریزی کنند.
وی با بیان این که در اوایل انقلاب، تعدادی از نخبگان ایرانی با ورود به کشور در علوم پزشکی تحول ایجاد کردند، تصریح کرد: حضور دانشمندان ایرانی در مجامع بین المللی و اساتید خارجی در کشور و همچنین استفاده از نخبگان ایرانی خارج از کشور در این حوزه به ما کمک میکند.
ایران قویترین کشور در حوزه سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تاریخ، عظمت یا ذلت ملل را نشان میدهد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، عظمت جمهوری اسلامی نه با شعار و حرف بلکه با عمل، در تاریخ مشخص شده است. بدون شک قویترین کشور منطقه در حوزه سلامت، جمهوری اسلامی ایران است.
عین اللهی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی بهداشت در سوییس در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با مقامات سازمان جهانی بهداشت و وزرای بهداشت کشورهای مختلف داشتیم، همه آنها به عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان میکردند.
وی تصریح کرد: اساتید دانشگاهها باید به نظام جمهوری اسلامی و هویت ملی باور داشته باشند و هویت این ملت را بشناسند که نمونههای آن در تاریخ بزرگانی همچون ابن سینا و دکتر قریب است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عدم استقلال و وابستگی را از آفتهای بزرگ دانست و گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، کاملا وابسته بودیم و برخی پزشکان خارجی، خدمات بهداشتی و درمانی را در کشور ارائه میکردند؛ اما امروز ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ هزار عضو هیات علمی و حدود ۲۷۰ دانشجو در دانشگاهها داریم.
عین اللهی از دین زدایی به عنوان یکی از آفتهای امروز کشور و دانشگاهها یاد کرد و افزود: دین در همه ارکان به ما کمک میکند. زمانی که از نقش دین و معنویت در سلامت صحبت میکنیم، بلافاصله در رسانههای بیگانه و معاند، مخالفتهایی مطرح میشود؛ در حالی که شهدای مدافع سلامت مانند استاد دکتر زارع به هویت دینی، ملی، استقلال و معنویت اسلامی پایبند بودند.