کد خبر: ۸۱۶۵
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
افزایش مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر بدون اقدامات پیشگیرانه نگران‌کننده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر بدون اقدامات پیشگیرانه نگران‌کننده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: دغدغه اصلی ما در استان در کنار تدوین برنامه پیشگیرانه، راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ است تا افراد گرفتار در دام اعتیاد به صورت رایگان و دولتی بتوانند تحت مداوا قرار گیرند.

وی تصریح کرد: به نسبت سایر استان‌ها ما در راه‌اندازی این مرکز عقب ماندیم و باید هر چه سریعتر این مرکز راه‌اندازی شده تا شاهد خروجی مناسب در ترک اعتیاد معتادان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل: افزایش مصرف مواد مخدر نگران‌کننده است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از عملکرد ضعیف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در پیگیری مصوبات گفت: نه تنها بسیاری از مصوبات بر زمین مانده بلکه در پنج ماه اخیر که از آخرین جلسه شورا می‌گذرد ما نتوانستیم ۱۷۰ متر زمین را برای استقرار کانکس با هدف راه‌اندازی مرکز کاهش اعتیاد در شهر اردبیل فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو این ضعف آشکار را ایراد بزرگ و نقصان در مسیر پیشگیری و کنترل مواد مخدر اعلام کرد و افزود: نباید اجرای مصوبات را به تأخیر بیندازیم و یا در این زمینه با تعلل و قصور بیشتر عمل کنیم.

وی به شکل‌گیری کارگروه تخصصی در کمک به تدوین برنامه پنج ساله پیشگیری از اعتیاد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این برنامه باید زمینه اجرای طرح‌های پیشگیری اولیه و ثانویه را فراهم کند.

در این جلسه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز با بیان اینکه قانون ملاک و معیار اصلی در مبارزه با سوداگران مرگ است، اضافه کرد: اگر مبارزه قاطع با جرایم مرتبط با مواد مخدر نداشته باشیم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.

جلال آفاقی بیان کرد: در بحث پیشگیری باید در کنار پیش‌بینی و ارزیابی دقیق، راهکار مناسب در کاهش جرایم مد نظر باشد و ما انتظار داریم بعد از سال‌های طولانی مرکز ماده ۱۶ که یک مرکز دولتی و مجانی در ترک اعتیاد است، در استان اردبیل راه‌اندازی شود.

وی به جمع‌آوری معتادان متجاهر با دستور قضایی اشاره کرد و ادامه داد: با گذشت هشت سال از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۶ هنوز مفاد آن عملیاتی نشده و ما نتوانستیم بند به بند این ماده قانونی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نظارت بر عطاری‌ها و آرایشگاه‌های زنانه را در جلوگیری از تجویز مواد مخدر صنعتی یادآور شد و گفت: باید پارک‌ها و فضا‌های عمومی از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر