- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش گفت: معتمدترین گروه شغلی در جامعه شغل معلمی است؛ باید قدر این اعتماد را دانست و به عنوان یک سرمایه اجتماعی به آن توجه کرد، لذا باید به معلمان توجه داشت تا لطمهای متوجه اعتماد جامعه به فرهنگیان نشود.
به گزارش اکوپل نیوز، اصغر جهانگیر اظهار کرد: امیدواریم روزبهروز شاهد توسعه، تقویت و رشد ارزشهای اسلامی در جامعه و بهویژه در مدارس، باشیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه افزایش تحصیلات افراد جامعه به کاهش جرائم و تخلفات منجر میشود، اظهار کرد: هر چه سطح تحصیلات افراد بیشتر باشد آمار جرم کمتر است و این نشان از نقش مؤثر تحصیلات در کاهش جرم است.
وی با اشاره به افزایش نگرانکننده آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: ترک تحصیل به ویژه در مناطق محروم یکی از زمینههای افزایش آسیبهای اجتماعی است، لذا شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدرسه از خواستههای قوه قضائیه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: رصد علل ترک تحصیل دانشآموزان موضوع بسیار مهمی است که آموزش و پرورش باید آن را پیگیری کند.
وی با اشاره به افزایش میزان استفاده از مواد مخدر گفت: بیش از سههزار نوع مواد مخدر صنعتی در دسترس جامعه قرار دارد.
جهانگیر با اشاره به سایر عواملی که در افزایش آسیبهای اجتماعی مؤثر هستند، اظهار کرد: فاصله طبقاتی در جامعه زمینه ایجاد خشونت و دیگر آسیبهای اجتماعی را در بین دانشآموزان ایجاد میکند؛ همچنین فضای مجازی یکی از زمینههای بروز و افزایش آسیبهای اجتماعی شده است و بیشتر کشورهای دنیا فضای مجازی را مدیریت میکنند و درحالی که ۸۵ میلیون نفر جمعیت داریم، اما بیش از ۱۳۰ میلیون خط تلفن همراه فعال است.
وی با اشاره به دسترسی خوب به اینترنت اضافه کرد: ضریب نفوذ اینترنت حتی در مدارس روستایی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، اما آموزشهای لازم در خصوص نحوه بهکارگیری اینترنت ارائه نشده است.
جهانگیر تصریح کرد: آسیبهای ناشی از فضای مجازی در روستاها بیشتر است و این نشان از ضعف در نحوه استفاده از فضای مجازی است.
وی ادامه داد: ارائه مهارتهای اجتماعی در مدارس باید با هدف افزایش امید به زندگی انجام شود بنابراین اصالت با آموزش و پرورش است نه آموزش عالی، لذا نظام تعلیم و تربیت میتواند مهارتهای لازمه را در سنین مختلف کودکی و نوجوانی ارائه کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: با همکاری دو دستگاه در قالب تفاهمنامه باید به موضوع بازماندگان از تحصیل پرداخته شود.