کد خبر: ۸۳۷
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
رزمایش بین‌المللی اپراتور‌های هواپیما‌های بدون سرنشین که به میزبانی اسرائیل انجام می‌شد، روز پنج‌شنبه به پایان رسید.

رزمایش بین‌المللی اپراتور‌های هواپیما‌های بدون سرنشین که به میزبانی اسرائیل انجام می‌شد، روز پنج‌شنبه به پایان رسید.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، این رزمایش که برای اولین بار در مناطق اشغالی فلسطین انجام می‌شد، دو ماه پس از عملیات نظامی اسرائیل علیه جنبش اسلامی حماس مستقر در غزه برگزار شد.

در جریان این تمرین نظامی مشترک که ۱۰ روز طول کشید، اپراتور‌های پهپاد‌هایی از اسرائیل، ایالات متحده، ایتالیا، آلمان، بریتانیا و فرانسه در چهارچوب عملیات «Blue Guardian» حضور داشتند.

هدف از این رزمایش که در پایگاه هوایی «پالماچیم» در جنوب تل آویو انجام شد، «قرار دادن ارتش رژیم صهیونیستی در میان کشور‌های پیشرو در موضوع اپراتور‌های RPA» بود. RPA هواپیما‌هایی هستند که از راه دور هدایت می‌شوند.

هواپیماهای بدون سرنشین

بنا بر اعلام نیروی هوایی اسرائیل «امروز ۸۰ درصد از پرواز‌های عملیاتی ارتش اسرائیل توسط اپراتور‌های RPA انجام می‌شود».

در جریان این رزمایش، در کابین‌هایی با تهویه مطبوع، تیم‌های دو نفره از خلبانان کشور‌های میهمان، تمریناتی را تحت نظارت متخصصان ارتش اسرائیل انجام دادند تا برای مثال تهدیدی را در زمین شناسایی کنند یا زمان مناسب برای حمله را انتخاب کنند.

در این مدت، اگرچه هواپیما‌های بدون سرنشین پرواز‌های زیادی داشتند، اما هیچ حمله‌ای انجام نشد و تمرینات آن‌ها تنها شبیه سازی سناریو‌های جنگ بود.

این رزمایش حدود دو ماه پس از جنگ اخیر حماس و اسرائیل برگزار شده است؛ در جریان این جنگ که از ۱۰ تا ۲۱ ماه مه طول کشید، ۲۶۰ فلسطینی از جمله نظامیان عضو حماس به شهادت رسیدند.

در سوی دیگر این نبرد نیز پرتاب موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی باعث مرگ ۱۳ نفر شد که در میان آن‌ها یک سرباز نیز وجود داشت.

به گفتۀ یکی از مقامات ارشد اسرائیل «در جریان این جنگ نیز ۶ هزار ساعت پرواز عملیاتی توسط اپراتور‌های RPA انجام شده است» که بیش از هر زمان دیگری بوده است.

بنا بر اطلاعات این مقام که به شرط ناشناس ماندن با خبرگزاری فرانسه گفتگو کرده، ارتش اسرائیل در جریان این جنگ بطور متوسط ۲۴ پهپاد را بطور همزمان به پرواز درمی‌آورده است.

این پهپاد‌ها از راه دور هدایت می‌شدند و با هماهنگی با هلی‌کوپتر‌ها و جت‌های جنگی به مواضع حماس حمله می‌کردند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر