کد خبر: ۸۷۸۹
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
محمدحسین فرح بخش:
بسیاری از هنرمندانی که در جشنواره به دنبال مطرح کردن خود بودند، پشیمان شدند و مشکلشان صرفا با تبعیض در این حوزه بود. این یک خیانت بود و هرگز فراموش نخواهد شد.

محمدحسین فرح بخش گفت: بسیاری از هنرمندانی که این آیین نامه را امضا کردند، پشیمان شدند و مشکلشان صرفا با تبعیض در این حوزه بود. این یک خیانت بود و هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رادیو گفتگو، محمدحسین فرح بخش تهیه کننده و کارگردان در مورد آیین نامه منع خشونت علیه زنان ضمن دولتی دانستن شورای صنفی سینما گفت: شورای صنفی گذشته، مستقل‌ترین شورای صنفی در طول سال‌ها بود، اما دولت آن را منحل و در پی آن معضلات بسیاری بروز کرد. در حالی که باید بخش خصوصی را تقویت کرد تا وضعیت سینما تغییر کند و مخاطبان آن افزایش یابد که حداقل کار برای اعمال این تغییرات، پیروی از منویات رهبری در مورد سینماست.

وی شورای صنفی جدید را جعلی دانست و افزود: این شورا از ابتدا دولتی نبود، اما همه صنوف خیانت کردند و با تصور به سامان شدن اوضاع، زیر بار نظام نامه دولتی رفتند، اما وضعیت درست نشد و موجب کمتر شدن مخاطبان فیلم‌ها شد.

شکایت زنان سینماگر خیانت بود و هرگز فراموش نمی‌شود/ تنها سینمای پاکیزه جهان سینمای ایران است

این کارگردان سینما در ادامه در مورد خشونت علیه زنان در محیط کار بیان کرد: این کار بسیار کثیف است و هدایت شده می‌باشد که از جشنواره کن سرچشمه می‌گیرد.

فرح بخش همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندانی که در جشنواره به دنبال مطرح کردن خود بودند، پشیمان شدند و مشکلشان صرفا با تبعیض در این حوزه بود. این یک خیانت بود و هرگز فراموش نخواهد شد.

این تهیه کننده با بیان اینکه خلاف در صنف سینما از سایر صنوف بسیار کمتر است اظهار کرد: کاملا مشخص است که این امر از پیش طراحی شده است.

وی سینما را تنها صنف در تراز انقلاب دانست و گفت: متاسفانه ارشاد مدیریت درستی ندارد و موجب نمایش فیلم‌هایی می‌شود که دشمنان نسبت به ما موضع گیری می‌کنند.

فرح بخش در مصاحبه با رادیو گفتگو تنها سینمای پاکیزه جهان را سینمای ایران دانست و ادامه داد: آیین نامه را قبول نداریم چرا که توهین به تهیه کنندگان است. نیازی نیست کسی ما را هدایت کند چرا که اگر کوچکترین خدشه‌ای به کسی وارد شود، ما قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: افرادی که ادعای تعرض به آن‌ها را دارند، دروغ می‌گویند چرا که باید همان موقعی که تعرض صورت گرفت، اعتراض می‌کردند. این حرف‌ها مورد قبول نیست و خجالت آور است.

این کارگردان با بیان اینکه برخی زنانی که آیین نامه را امضا کردند، گول خورده‌اند خاطرنشان کرد: سینمای ایران شباهت بسیاری به اسلام دارد که در هیچ صنفی به چشم نمی‌خورد.

وی ضمن اشتباه دانستن نوشتن این آیین نامه گفت: خانه سینما هیئت مدیره دارد و نیازی نبوده که زنان آیین نامه بنویسند. آن‌ها با این اقدام حیثیتی برای سینما نگذاشتند و حتما باید محاکمه شوند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر