کد خبر: ۱۰۶۴۵
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
در آغاز محاکمه کوین اسپیسی گفته شد که او «یک قلدر جنسی» است که به مردان دیگر تعرض می‌کرده است.

کوین اسپیسی بازیگر آمریکایی در ارتباط با ۱۲ مورد اتهام مربوط به سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ که توسط چهار مرد مطرح شده در دادگاهی در بریتانیا محاکمه می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی؛ اولین روز از محاکمه او روز جمعه در دادگاه شعبه ساوتارک در لندن برگزار و اولین موارد شهادت علیه متهم عنوان شد.

این بازیگر ۶۳ ساله تمام اتهاماتی را که وکیل مدافع او «دروغ‌های خباثت‌آمیز متعدد» خوانده رد کرده است.

این بازیگر آمریکایی در دوره‌ای بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ مدیر تئاتر اولد ویک در لندن بود و زمانی طولانی را در بریتانیا گذراند.

آغاز محاکمه «کوین اسپیسی» به اتهام تعرض جنسی

کریستین اگنیو، دادستان پرونده‌ای که انتظار می‌رود رسیدگی به آن یک ماه به طول انجامد، جلسه امروز را با اعلام فهرست اتهامات علیه آقای اسپیسی آغاز کرد. او با نام کامل اصلی‌اش - کوین اسپیسی فاولر - محاکمه می‌شود.

خانم اگنیو خطاب به هیئت منصفه گفت: «او یک بازیگر بسیار مشهور است که جوایز متعددی را به خاطر بازی خود به دست آورده است، اما او همچنین مردی است که به مردان تعرض می‌کند.»

او گفت که متهم «مردی است که به مرزبندی‌ها و حریم خصوصی افراد احترام نمی‌گذارد، مردی که به نظر می‌رسد از ایجاد حس ناتوانی و ناراحتی در دیگران لذت می‌برد - او یک قلدر جنسی است.»

دادستان پرونده از اعضای هیئت منصفه خواست تا روی شواهد تمرکز کنند و شهرت بازیگر آنان را تحت تاثیر قرار ندهد و به اصطلاح آنان را «ستاره زده» و «مسحور» نکند.

خانم اگنیو در مورد هریک از شاکیان - که در زمان رویداد‌های مورد ادعا همگی مردان بین ۲۰ تا ۳۰ ساله بودند - شرح داد که آنان وقایعی را که هنگام ملاقات با آقای اسپیسی برایشان روی داده عنوان خواهند کرد. وی افزود که طبق قانون، این شاکیان حق دارند که ناشناس بمانند و نام و هویتشان علنی نشود.

شاکی اول گفت که قبل از اینکه تعرض جنسی به او شروع شود، کوین اسپیسی «آشکارا در مورد تمایلات جنسی خود» با او صحبت می‌کرده که باعث ناراحتی‌اش می‌شد.

او گفت که به تدریج و با گذشت زمان، آقای اسپیسی «به طور نامناسب» بدن او را لمس کرد و این تماس «شدیدتر» شد و در مواردی به حد «دست زدن و لمس کردن تهاجمی» رسید.

خانم اگنیو ادعا کرد که از این نوع پرخاشگری جنسی به آقای اسپیسی «هیجان جنسی» دست می‌داد.

شاکی دوم مدعی شد که در سال ۲۰۰۵ و موقع کار، کوین اسپیسی با چنان شدتی او را لمس کرد که «دردآور بود» و وقتی او را عقب راند، آقای اسپیسی صرفا خندید.

دادستان گفت که شاکی سوم، که اولین نفر از این گروه بود که آقای اسپیسی را به پلیس گزارش کرد، برای کسب راهنمایی در تئاتر اولد ویک به ملاقات آقای اسپیسی رفت.

پس از صرف نوشیدنی در یک میخانه با آقای اسپیسی به آپارتمان او رفتند. به گفته دادستان، زمانی که شاکی از خواب بیدار شد، متوجه شد که کوین اسپیسی در حال انجام عمل جنسی با او بوده است.

او گفت که بعدا می‌ترسیده که این «نحوه رفتار در دنیای بازیگری رایج باشد» و پس از این واقعه، در ساعت ۵ صبح در ایستگاه اتوبوس نشست و گریه کرد.

در سال ۲۰۱۳، شاکی چهارم که در میخانه‌ای در آکسفوردشایر کار می‌کرد با آقای اسپیسی در این محل آشنا شد و بار دیگر غروب همان روز او را در میخانه دیگری ملاقات کرد.

این شاکی مدعی است که آقای اسپیسی بار‌ها و بار‌ها پای او را لمس کرد و بعد از اینکه با چند نفر دیگر به محل اقامتش رفتند، کوشید گردن او را ببوسد و در برابر اعتراضش گفت: «خونسرد باش!»

خانم اگنیو گفت که وقتی آن دو در اتاقی تنها بودند، آقای اسپیسی به اندام خصوصی او دست زد.

وکیل شاکیان در سخنان خود گفت که کوین اسپیسی از موقعیت خود سوءاستفاد می‌کرد «تا هرچه را که می‌خواسته، هر وقت که می‌خواسته، به دست آورد.»

آغاز محاکمه «کوین اسپیسی» به اتهام تعرض جنسی

در ماه ژانویه، آقای اسپیسی سه مورد اتهام عمل خلاف عفت، سه مورد اتهام تعرض جنسی و یک مورد اتهام اجبار یک فرد به برقراری ارتباط جنسی بدون رضایت را رد کرد.

پیشتر هم او چهار مورد اتهام تعرض جنسی و یک مورد واداشتن یک فرد به ارتباط کامل جنسی بدون رضایت او را رد کرده بود.

پاتریک گیبس، که از آقای اسپیسی در این پرونده دفاع می‌کند، در سخنان کوتاهی در جلسه امروز به دادگاه گفت که موکلش «در زمان مقرر به طور کامل آنچه را که واقعا روی داده برای دادگاه شرح خواهد داد.»

او گفت که اتهامات مطرح شده «مربوط به مدت‌ها قبل است» و افزود که در طول زمان، رویداد‌ها دستخوش «چرخش‌های تخیلی شوم» شده و در ذهن شاکیان «به شکل دیگری درآمده» و با «اغراق‌گویی عامدانه» آمیخته است.

آقای گیبس افزود: «شاکیان از ثروت و نفوذ موکل من در آن زمان چه می‌خواستند و به نظر شما حالا در پی چه هستند؟»

وی افزود: «در جریان این محاکمه، به زودی مقداری واقعیت، مقداری نیمه واقعیت و مقدار زیادی مبالغه و دروغ کاملا عامدانه را خواهید شنید.»

آقای اسپیسی چهار دهه فعالیت موفق در هالیوود داشته و از جمله برنده دو جایزه اسکار برای فیلم «زیبای آمریکایی» و «مظنونین همیشگی» شده و در پنج فصل اول سریال «خانه پوشالی» در نتفلکیس هم بازی کرده است.

او در ایالات متحده متولد شده است، اما خانه‌ای هم در لندن دارد.

جلسه بعدی دادگاه هفته آینده برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر