کد خبر: ۱۰۶۶۹
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
هیو ادواردز ۶۱ ساله، متاهل و پدر پنج فرزند، یکی از سرشناس‌ترین مجریان بی‌بی‌سی و برترین خبر‌خوان این رسانه است.

در حالی که همین روز‌ها دادگاه کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس و قدیمی هالیوود در مورد اتهامات آزار جنسی در جریان است، ما با تیتر جنجالی «مجری سرشناس و روابط نامناسب» روبه‌رو می‌شویم. ماجرای رسوایی مجری بی‌بی‌سی این روز‌ها سر خط خبرهاست. ماجرایی که به نظر نمی‌رسد درک آن آسان باشد.

چه چیزی می‌تواند جوامع را نجات بدهد؟ انسان‌های موفق در طول روز به هیولا‌های شبانه تبدیل می‌شوند! چه چیزی می‌تواند برای روح یک انسان آرامش‌بخش باشد؟ تحصیلات، موقعیت شغلی مناسب، احترام اجتماعی، درآمد نجومی، داشتن همسر و فرزندان؟ ...

وجود انسان‌های دلسوز و شجاعی که از کنار این اتفاقات به سادگی نمی‌گذرند و تا اجرای عدالت تمام تلاش خود را می‌کنند ستودنی است.

«هیو ادواردز» مجری متهم بی‌بی‌سی کیست؟

مطلب زیر ترجمه گزارش وب‌سایت اسکای‌نیوز از رسوایی مجری بی‌بی‌سی است.

هیو ادواردز، مجری بی‌بی‌سی متهم به درخواست عکس‌های برهنه جنسی از یک نوجوان، زیر پا گذاشتن قوانین کووید-۱۹، ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به یک نوجوان ۱۷ ساله و رفتار نامناسب در محل کار شده است.

«هیو ادواردز» مجری متهم بی‌بی‌سی کیست؟

مجری متهم بی‌بی‌سی کیست؟

هیو ادواردز ۶۱ ساله، متاهل و پدر پنج فرزند، یکی از سرشناس‌ترین مجریان بی‌بی‌سی و برترین خبر‌خوان این رسانه است.

ادواردز در ۲۰ سال گذشته اخبار ساعت ۱۰ شب بی‌بی‌سی را ارائه می‌کرد و در جریان پوشش رویداد‌های مهمی مانند مرگ ملکه الیزابت دوم نقش داشت.

او پیش از این ماجرا در مورد مبارزه خود با مشکلات روانی صحبت کرده بود.

در آخرین آمار منتشر شده، حقوق شش رقمی او بین ۴۳۵ هزار تا ۴۳۹ هزار پوند در سال اعلام شد که بر اساس آن می‌توان او را پردرآمد‌ترین روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی دانست.

ادواردز بعد از پنج روز پوشش خبری-رسانه‌ای و گمانه‌زنی‌های جنون‌آمیز آنلاین در مورد هویت او، عصر چهارشنبه ۱۲ ژوییه به عنوان ستاره اصلی اتهامات جنسی معرفی شد.

نام این مجری کهنه‌کار در بیانیه‌ای از سوی همسرش منتشر شد. بر اساس این بیانیه، ادواردز بر اثر وقایع چند روز گذشته، از بحران روانی «جدی» رنج می‌برد و اکنون تحت مراقبت‌های بیمارستانی قرار دارد.

همسر ادواردز اضافه کرد که او برای مدتی در بیمارستان خواهد ماند، اما افزود زمانی که احساس خوبی برای انجام این کار داشته باشد، «به داستان‌هایی که منتشر شده پاسخ خواهد داد».

قبل از اظهارات همسرش، اطلاعات محدودی در مورد هویت ستاره‌ای که با این اتهامات روبه‌رو بود، وجود داشت.

«هیو ادواردز» مجری متهم بی‌بی‌سی کیست؟

اتهام‌ها علیه ستاره

- مورد ادعایی اول

روزنامه سان هفته گذشته در پی انتشار داستانی تاسف‌بار، بدون ذکر نام افراد، «شخص مورد نظر» را به عنوان یک مجری مرد توصیف کرد و گفت که در حال حاضر او از پخش تلویزیونی خارج شده است.

طبق گزارش سان، ادواردز در یک دوره سه ساله، بیش از ۳۵ هزار پوند برای دریافت عکس‌های جنسی به یک جوان پرداخت کرده است. این ادعا‌ها به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد؛ زمانی که این جوان ۱۷ ساله بود.

این روزنامه ادعا کرد این مبالغ تا سه سال یعنی تا حال حاضر پرداخت شده‌اند.

- مورد ادعایی دوم

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، ادواردز پیام‌های تهدیدآمیزی برای جوانی ارسال کرده است که در اوایل دهه ۲۰ سالگی‌اش است. این جوان هیچ ارتباطی با آن فرد ندارد که در مرکز داستان روزنامه سان قرار دارد.

به گفته این رسانه، این مجری ستاره، با این فرد جوان در یک برنامه دوست‌یابی ملاقات کرده است.

بی‌بی‌سی می‌گوید که او سپس هویت خود را فاش کرده و از جوان خواسته است به کسی چیزی نگوید. این فرد جوان بعدا پستی را در فضای مجازی منتشر و اشاره کرد که با یک مجری تماس داشته و ممکن است نام او را فاش کند.

ادواردز پس از این اشاره از سوی جوان، تعدادی «پیام تهدید‌آمیز» ارسال کرد.

بی‌بی‌سی می‌گوید این پیام‌ها را دیده و تایید می‌کند از شماره تلفنی متعلق به این مجری ارسال شده‌اند.

این رسانه می‌گوید که فرد جوان از پیام‌ها ترسیده و همچنان احساس «تهدید» می‌کند.

- مورد ادعایی سوم

سان مدعی است شخص سومی، ۲۳ ساله، مدعی شده است که این مجری، قوانین کووید-۱۹ را زیر پا گذاشته است. ظاهرا این ستاره در طول قرنطینه ملی در فوریه ۲۰۲۱، با قطار در لندن سفر کرده تا به مدت حدود یک ساعت با این فرد در آپارتمان او ملاقات کند.

این روزنامه می‌گوید پیام‌هایی را دیده است که نشان می‌دهند مجری مورد نظر به خانه آن شخص رفته، پول نقد ارسال کرده و از او درخواست عکس کرده است. یک عکس نیمه برهنه نیز برای او ارسال شده است.

در زمان این ملاقات ادعایی، قوانین سخت‌گیرانه کووید از جمله دستور ماندن در خانه و محدود بودن ارتباط با حلقه افراد خانواده وجود داشت.

- مورد ادعایی چهارم

روزنامه سان در ادعایی جداگانه، پیام‌هایی را منتشر کرد که ظاهرا مجری بی‌بی‌سی پس از شروع ارتباط و گفتگو در اکتبر ۲۰۱۸ در اینستاگرام برای یک نوجوان ۱۷ساله ارسال کرده است.

این روزنامه می‌گوید که این پیام‌ها حاوی ایموجی قلب و بوسه هستند.

این جوان که اکنون ۲۲ سال دارد، به سان گفته است: «حالا که به گذشته نگاه می‌کنم وحشتناک به نظر می‌رسد، زیرا زمانی که من هنوز در مدرسه بودم این پیام‌ها را به من می‌فرستاد.»

- مورد ادعایی پنجم

بی‌بی‌سی اعلام کرد که ادواردز با اتهامات دیگری مبنی بر «رفتار نامناسب» با همکارانش مواجه است.

این رفتار‌ها شامل ادعا‌هایی هستند مبنی بر اینکه او در اوایل سال جاری برای یکی از کارکنان پیام‌های «پیشنهادی» در مورد ظاهر او فرستاده که باعث ناراحتی آن شخص شده است.

اخبار شبانه بی‌بی‌سی اعلام کرد که همچنین برای یکی از کارکنان فعلی و یک کارمند سابق، ظاهرا پیام‌های «نامناسب» ارسال شده که آن‌ها را در اواخر شب دریافت کرده‌اند.

چه کسی این اطلاعات را در اختیار روزنامه سان قرار داد؟

مادر یک فرد جوان ادعا کرد بیش از ۳۵ هزار پوند از سوی ادواردز برای ارسال «تصاویر نامناسب» پرداخت شده است.

مادر این فرد به سان گفته است صورت‌حساب بانکی را دیده که این پرداخت‌ها -از جمله یک مبلغ پنج هزار پوندی- را تایید می‌کند.

او ادعا کرد که مجری از پسرش درخواست «اجرا» کرده است و فرزند او از پول دریافتی برای تامین هزینه اعتیاد به کوکایین استفاده کرده؛ «اتفاقی که باعث ویران شدن زندگی آن‌ها شده است».

در ادعا‌هایی که روز یک‌شنبه در روزنامه سان منتشر شد، مادر فرد مورد نظر گفت: «وقتی فرزندش اسکرین‌شات یک چت ویدیویی را به او نشان داد که در آن مجری با شورت روی مبل خانه‌اش نشسته به جلو خم شده و آماده می‌شود تا فرزندم برای او اجرا کند، شوکه شدم.»

او همچنین گفت که هفته‌ها پس از شکایت خانواده به بی‌بی‌سی در روز ۱۹ ماه می‌سال جاری، فرزندش به او گفته که در ماه ژوئن هزار پوند از طریق پی‌پل دریافت کرده است.

او گفت: «این نشان می‌دهد که در هفته‌های پس از شکایت اولیه، بی‌بی‌سی با این مرد صحبت نکرده است.»

فرد جوان درباره ادعا‌های اولیه چه می‌گوید؟

فرد درگیر در این ماجرا که اکنون ۲۰ساله است، با مادر خود قطع ارتباط کرده و اتهامات او را بی‌معنی توصیف کرده است.

وکیل این جوان گفته است گفته‌های مادر او به سان «بیهوده» بوده و «هیچ اتفاق نامناسبی» رخ نداده است.

این وکیل در نامه‌ای به بی‌بی‌سی گفته است: «هیچ اتفاق نامناسب یا غیرقانونی‌ای بین موکل من و شخصیت بی‌بی‌سی اتفاق نیفتاده و اتهامات گزارش شده در روزنامه سان بی‌معنی است.»

در این نامه همچنین آمده است که فرد جوان عصر جمعه یک تکذیبیه برای روزنامه سان ارسال کرده است.

با وجود این، به گفته وکیل این جوان، سان همچنان «مقاله نادرست» را منتشر کرده است.

روزنامه سان چه واکنشی نشان داده است؟

پس از افشای نام ادواردز، این روزنامه در بیانیه جدیدی گفت که قصد ندارد ادعا‌های بیشتری درباره او منتشر کند. همچنین اضافه کرد که سان در هیچ نقطه‌ای از داستان اصلی، ادعای انجام عمل مجرمانه مطرح نکرده و همچنین اسمی از آقای ادواردز یا جوانی که در این اتهامات دخیل بوده، نبرده است.

سخنگوی روزنامه سان در پاسخ به ادعای این جوان مبنی بر رد گزارش گفت: «ما داستانی را در مورد نگرانی شدید یک پدر و مادر از رفتار مجری و وضیعت فرزندشان گزارش کردیم که به بی‌بی‌سی شکایت کرده‌اند و بی‌بی‌سی به شکایت آن‌ها رسیدگی نکرده است. اکنون این وظیفه بی‌بی‌سی است که به درستی در این باره تحقیق کند.»

واکنش والدین به اظهارات وکیل فرزندشان چه بوده است؟

پس از اینکه بی‌بی‌سی نامه وکیل را منتشر کرد، مادر این جوان به سان گفت: «این نامه غم‌انگیز است، اما ما پای حرف خود ایستاده‌ایم. ما این کار را برای کمک به پسرمان انجام دادیم.»

او همچنین گفت: «هزینه وکیل چگونه تامین شده است؟»

ناپدری این جوان هم گفت: «بی‌بی‌سی در مورد استفاده از لفظ "ادعا‌های جدید - این ادعای جدید که جوان زیر ۱۸ سال بوده باعث شد بی‌بی‌سی تحقیقات کاملی از مجری آغاز کند که منجر به تعلیق مجری شده است"، دروغ گفته است.»

او گفت: «آن‌ها حقیقت را نمی‌گویند. من به آن‌ها گفتم که جوان ۲۰ ساله است و سه سال است که این وضعیت ادامه دارد. پس آن‌ها در جریان این موضوع بودند.»

آیا رفتار ادعایی انجام شده به وسیله مجری غیرقانونی بوده است؟

طبق گفته سان، اولین پرداخت‌ها برای عکس‌های غیر‌اخلاقی جنسی زمانی انجام شده که این جوان ۱۷ساله بوده است.

سن قانونی رضایت جنسی در بریتانیا ۱۶ سال است. این در حالی است که ساختن یا داشتن تصاویر جنسی از افراد زیر ۱۸ سال جرم محسوب می‌شود.

در همین حال، پلیس متروپولیتن لندن و پلیس ولز جنوبی تایید کرده‌اند پس از بررسی اتهامات، کارآگاهان هیچ مدرکی دال بر ارتکاب جرم پیدا نکرده‌اند و اقدام بیشتری صورت نخواهد گرفت.

ادواردز استعفا نداده است، اما تا زمانی که بی‌بی‌سی به تحقیق ادامه می‌دهد به حالت تعلیق درآمده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر