کد خبر: ۸۸۲۹
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶
مشاور امنیت ملی کاخ سفید:
روسیه به ایران روی آورده است تا از «صدها» هواپیمای بدون سرنشین این کشور از جمله پهپاد‌هایی با قابلیت حمل سلاح برای جنگ اوکراین استفاده کند.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز دوشنبه گفت بر این باور است که روسیه به ایران روی آورده است تا از «صدها» هواپیمای بدون سرنشین این کشور از جمله پهپاد‌هایی با قابلیت حمل سلاح برای جنگ اوکراین استفاده کند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، جیک سالیوان گفت که مشخص نیست آیا ایران پیش از این پهپاد‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر. وی با این حال افزود: «ایالات متحده اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایران آماده آموزش نیرو‌های روس در ماه جاری برای استفاده از این پهپاد‌ها است.»

وی روز دوشنبه ۱۱ ژوئیه به خبرنگاران گفت: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران در حال آماده شدن برای انتقال صد‌ها پهپاد از جمله پهپاد‌های با قابلیت حمل سلاح در یک جدول زمان بندی تسریع شده به روسیه است.»

ایران آماده ارسال چند صد پهپاد به روسیه است

سالیوان در حالی این موضوع را مطرح کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سفر به اسرائیل و عربستان قرار داد و قطعا یکی از موضوعات مورد بحث با سران این دو کشور، ایران خواهد بود.

سالیوان همچنین تصریح کرد که ایران پهپاد‌های مشابهی را در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر