کد خبر: ۹۳۶۶
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
آمریکا حتی در صورت دستیابی به توافقی جدید با ایران، باید اطمینان حاصل کند که یک گزینه نظامی قابل اجرا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران همچنان روی میز باقی خواهد ماند.

وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بر لزوم حفظ تهدید حمله نظامی به عنوان یکی از گزینه‌های روی میز برای مقابله با پیبشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، بنی گانتس که برای دیدار با مقام‌های ارشد آمریکایی به واشنگتن سفر کرده همچنین تاکید کرد که حتی در صورت حصول به توافقی جدید با آمریکا باید گزینه حمله نظامی همچنان روی میز بماند و اقدامات مشترک اسرائیل و آمریکا برای مقابله با ایران همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.

او همچنین در ادامه افزود: ««ایالات متحده حتی در صورت دستیابی به توافقی جدید با جمهوری اسلامی، باید اطمینان حاصل کند که یک گزینه نظامی قابل اجرا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران همچنان روی میز باقی خواهد ماند.»

وزیر دفاع اسرائیل: حتی با احیای برجام گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز بماند

رسانه اسرائیلی جروزالم پست گزارش داده که گانتس در دیدار با سالیوان همچنین تاکید کرده که اسرائیل آزادی عملیاتی خود را حتی در صورتی که قدرت‌های جهانی با ایران به توافق برسند، حفظ خواهد کرد.

گانتس دومین مقام ارشد اسرائیلی است که در هفته جاری به واشنگتن سفر کرده تا نگرانی تل‌آویو در خصوص احیای برجام را به اطلاع کاخ سفید برساند.

پیش از این ایال هولاتا، مشاور امنیت اسرائیل در سفر خود به ایالات متحده با مقام‌های عالیرتبه دولت بایدن دیدار و نگرانی اسرائیل در خصوص امتیازاتی را که قرار است واشنگتن به ایران اعطا کند، مطرح کرده بود.

آقای گانتس همچنین تاکید کرد که در خصوص خطرات احیای توافق هسته‌ای ایران با سالیوان گفتگو و نگرانی‌های اسرائیل را به اطلاع واشنگتن رسانده است.

وزارت دفاع اسرائیل هم در بیانیه‌ای جزئیات بیشتری از گفتگوی منتشر کرده و نوشته است: «گانتس در این گفتگو بر اهمیت حفظ و پیشبرد قابلیت‌های عملیاتی برای اهداف دفاعی و تهاجمی در مواجه با برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تهاجم‌های منطقه‌ای این کشور تاکید کرده است.»

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر