کد خبر: ۸۸۳۲
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
سخنگوی دولت:
دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است. همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره‌مند شوند.

سخنگوی دولت گفت: دولت در حرکت جهادی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد و امسال هم در بودجه، تسویه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و در کمیسیون اقتصادی دولت این برنامه در دستور کار است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دولت، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین هفته تامین اجتماعی گفت: در ماه‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی موفق شد گام‌های مثبت و رو به جلو بردارد و برخلاف روال ما‌های منتهی به سال گذشته که بخش زیادی از پرداختی‌های این سازمان از محل استقراض بانکی انجام و موجب تورم و خلق پول می‌شد، از آذر ماه سازمان تامین اجتماعی بدون استقراض و با تامین از سایر منابع پرداخت‌های خود را انجام دهد.

وی افزود: دولت در حرکت جهادی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد و امسال هم در بودجه، تسویه ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و در کمیسیون اقتصادی دولت این برنامه در دستور کار قرار دارد.

دولت ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد/ با هرگونه دسته‌بندی و طبقه‌بندی مردم برای ارائه خدمات مخالفیم

طرح میان مدت آب شرب غدیر به زودی افتتاح می‌شود

سخنگوی دولت تصریح کرد: امیدواریم با همت جهادی در مجموعه دولت به ویژه وزارت نیرو برای حل بحران آبی شاهد اخبار خوش در این حوزه باشیم؛ یکی از این برنامه‌ها طرح آبرسانی غدیر است. دولت توانست مدت ۳۰ ماهه اجرای این طرح را به یک سوم زمان کاهش دهد تا این طرح کمک حال مردم در خوزستان برای حل مشکلات آبی این استان باشد.

مردم باید استاندارد‌ها در مقابله با کرونا جدی بگیرند

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: از مردم می‌خواهم استاندارد‌ها را جدی بگیرند، واکسن یادآور را کسانی که ۶ ماه از تزریق دز قبلی واکسن شان گذشته است حتما تزریق کنند.

بررسی اعتراضات در مورد یارانه‌ها به اتمام رسید

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره آخرین وضعیت افرادی که نسبت به پرداخت یارانه معترض بودند گفت: بررسی اعتراضات به پایان رسید. در همین مرحله اخیر افرادی که مستحق تشخیص داده شدند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و این یارانه از ماه اول به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی بودند که پیش از این از یارانه حذف شده‌اند و افرادی هم اصلا از قبل یارانه دریافت نمی‌کردند که برخی از این افراد در دهک یک تا ۹ قرار گرفتند و یارانه به آنان تخصیص داده شد.

دولت دخالتی در انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد

سخنگوی دولت درباره وضعیت تیم ملی فوتبال و تغییر سرمربی گفت: موفقیت تیم ملی خواسته همگانی و پیروزی تیم ملی افتخار همه است. فدراسیون فوتبال به عنوان متولی موضوع، درخواست‌هایی از دولت داشت و دولت حمایت از تیم ملی را وظیفه خود می‌داند. جلساتی با وزارت ورزش برگزار کرد و وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شد و گزارش را به دولت ارائه کرد و در آن خواسته‌های تیم ملی فوتبال مطرح شد. ملاقاتی از سوی بازیکنان با معاون اول انجام نشد. دولت در مسائل فنی تیم ملی فوتبال ورود نکرده و نمی‌کند. حمایت‌های مادی و معنوی از تیم ملی بر اساس نظرات فنی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی انجام میگیرد.

سیاست اصلاح یارانه‌ها در بلندمدت آثار خوبی دارد

سخنگوی دولت گفت: سیاست دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از پرداخت به دلالان که با آفت‌های فراوانی مواجه بود، به سمت خود مردم رفت که به عادلانه سازی یارانه‌ها منتهی می‌شود.

وی اضافه کرد: اتحادیه‌ها ملزم شدند قیمت‌ها را مستند و مستدل در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند و با ارائه هر قیمت خلاف، برخورد صورت می‌پذیرد و مکلف می‌شوند تا قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

زمان معرفی وزیر رفاه

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اینکه وزیر رفاه چه زمانی به مجلس معرفی می‌شود و آیا همزمان وزرای بازرگانی و صنعت معدن هم معرفی خواهند شد، گفت: قانون در این زمینه موعد سه ماهه را مشخص کرده که در همان مهلت قانونی وزیر رفاه به مجلس معرفی می‌شود.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی درانتظار مجلس

وی افزود: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس قبل مطرح و با اشکالاتی در شورای نگهبان مواجه شد و به کمیسیون اجتماعی مجلس برگشت. در چند قسمت نظر دولت را خواستند که دولت با کلیات موافقت کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این طرح در مجلس گذشته بود، اضافه کرد: باید دید مجلس چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌کند و نظر شورای نگهبان چیست؛ دولت طبق قانون عمل خواهد کرد.

امیدواریم در سال جاری رکورد ترانزیت شکسته شود

بهادری جهرمی در مورد فعالیت کریدور شمال به جنوب، گفت: با توجه به به صرفه بودن این کریدور پیش‌بینی می‌شود، جایگزینی بسیاری از مسیر‌های حمل و نقل‌های ترانزیتی موجود باشد.

وی افزود: این خبر خوش و مسرت بخش کمک می‌کند تا کشور ما به آن جایگاه تاریخی خود که بهره برداری مناسب از موقعیت جغرافیایی در حوزه حمل و نقل است، بازگردد. جاده ابریشم به عنوان نماد هویت بخشی و منابع اقتصاد پایدار و درآمدزایی در کشور ما به شمار می‌رفت، ولی متاسفانه این ظرفیت جغرافیای نادیده گرفته شد یا کمتر به آن توجه شد.

سخنگوی دولت یکی از اولویت‌های دولت را در حوزه اقتصاد و هم در سیاست خارجی، توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و فعال سازی ظرفیت‌ها و از جمله ظرفیت همین مسیر شمال به جنوب دانست و خاطرنشان کرد: سایر مسیر‌های فعال شده هم تاکنون خبر‌های خوشی را به همراه داشته است، امیدواریم امسال بتوانیم رکورد میزان حمل و نقل و ترانزیت کالا را بشکنیم.

سخنگوی دولت درباره پرونده تخلف نهاده‌های دامی نیز گفت: در این رابطه اختلاس، رشوه و فسادی صورت نگرفت. با ورود به موقع وزارت اطلاعات از بروز فساد پیشگیری شد. سوء جریانات و برخی تخلفات از نظامات اداری که صورت گرفت در مجموعه قوه مجریه رسیدگی و برخورد شد. هیچگونه ارز یا ریالی در اختیار شرکت خصوصی قرار نگرفت. رسانه‌ها از تکرار عناوین نادرست و تکدر ذهن مردم خودداری کنند.

دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است

بهادری جهرمی درباره قانون گسترش فرهنگ عفاف نیزگفت: این قانون مصوبه سال ۱۳۸۴ و در همان زمان هم ابلاغ شده است. دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است. همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره‌مند شوند. اجرای قانون و پایبندی به آن از سوی همه مردم و مسئولان لازم است.

سیاست دولت رفع انحصار از صنعت خودرو است

سخنگوی دولت درباره سیاست دولت برای انحصارزدایی از صنعت خودرو نیز گفت: اساسا سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خودرو مقابله با انحصار آن است و هدف دیگر جبران شکاف بین عرضه و تقاضا است.

وی افزود: استاندارد‌ها و ضوابط قانونی مشخصی برای همه سرمایه گذاران در زمینه خودرو پیش بینی شده است. اگر ضوابط تعیین شده که مورد ارزیابی وزارت صنعت قرار می‌گیرد رعایت شوند، سرمایه گذاران امکان فعالیت در مسیر واردات خودرو را خواهند داشت.

سخنگوی دولت درباره تحریم‌های جدید آمریکا نیز گفت: اعتیاد آمریکا به تحریم مسری شده است. این قبیل اقدامات بر اراده جمهوری اسلامی تاثیری ندارد. با جدیت مسیر رفع تحریم‌ها را پیگیر هستیم.

آیین نامه ساماندهی کولبران و ته لنجی نهایی شد

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای ساماندهی کولبران و ملوانان و تاکید رئیس جمهور به این مساله در سفر اخیر به کردستان گفت: آیین نامه ساماندهی کولبران و ته لنجی نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود. حفظ کرامت و امنیت این عزیزان جز اولویت‌های دولت در این آیین نامه است.

پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرداخت یارانه نان و دارو اظهار کرد: پرداخت از جیب مردم در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد. دستگاه‌ها در نانوایی‌ها در حال نصب هستند و اشراف دولت در زمینه توزیع نان بیشتر شده است. در حوزه دارو هم هیچ گونه افزایشی در پرداخت از جیب نداریم.

با پیگیری صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد

بهادری جهرمی درباره برنامه‌های حمایتی دولت درحوزه بورس نیز گفت: در حوزه بورس شاهد ثبات نسبی هستیم. دولت نگاه قلکی به بورس ندارد. ازجمله برنامه‌های جدی دولت این بود که با پیگیری صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است. در دولت سیزدهم حدود ۱۰ درصد نیز میانگین رشد بورس را شاهد بوده ایم.

دولت مدیریت مصرف برق را از دستگاه‌های خود آغاز کرد

سخنگوی دولت درباره جزییات برنامه‌های دولت برای جلوگیری از تکرار خاموشی‌های سال گذشته گفت: تصمیم جدی دولت در زمینه مدیریت مصرف برق، با همکاری مردم و ایجاد زیرساخت‌ها باعث شد که تا کنون شاهد مشکل حادی در این زمینه نبوده ایم.

دولت مدیریت برق تابستان را از زمستان سال گذشته آغاز کرد و همچنین کاهش مصرف برق را از دستگاه‌های زیر مجموعه خود آغاز کرد. استمرار این وضعیت در گرو استمرار همکاری مردم و همه نهاد‌ها است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر