- آیتالله خامنهای: دشمن از هم اکنون توپخانه خود را برای تخریب انتخابات فعال کرده است
- عکس؛ حضور محمود احمدینژاد در مراسم سخنرانی رهبر انقلاب در حرم امام
- ساعت آغاز به کار ادارات ۶ صبح است/ شناوری زمان شروع به کار در تهران لغو شد
- غرق شدن «اسرارآمیز» یک مامور موساد در ایتالیا
- ورزش منظم رابطه جنسی را بهتر میکند
- آزادی ۲ تبعه ایرانی و یک تبعه دانمارکی
- ایلان ماسک مجددا ثروتمندترین فرد جهان شد
- زهرا جلیلیان پیش از مرگ: به کشفی رسیدم که جایزه نوبل فیزیک را میگیرد
- شادی مردم تهران از قهرمانی پرسپولیس
- شادی اهالی نارمک تهران از قهرمانی پرسپولیس
- گلهای بازی دربی ۱۰۱
- برگزاری دورههای آموزشی فدراسیون بدنسازی ممنوع شد
- حرکت تانکهای طالبان به سوی مرز ایران
- «بهرام رادان» سخنگوی جامعه صنفی تهیهکنندگان سینما شد
- محسنی اژهای: بنا را بر اصلاح بگذاریم نه حذف
سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران گفت: امروز در استقبال مطلوب خریداران خودرو، ۶۰۰ دستگاه از محصولات گروه بهمن در رقابت ۴ ساعته خریداران مورد معامله قرار گرفت.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بورس کالا؛ «محمد نوروزپور» به موفقیت معامله ۶۰۰ خودرو در بورس کالا اشاره کرد و افزود: صبح امروز ۳ هزار و ۴۸۹ متقاضی خودرو در شرایطی کاملا برابر و عادلانه برای خرید ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی تولیدی گروه بهمن در بورس کالای ایران به رقابت پرداختند و در روندی شفاف موفق به خرید ۶۰۰ دستگاه خودرو شدند.
وی در خصوص اقداماتی که خریداران خودرو باید پس از موفقیت در خرید انجام دهند، افزود: تمام افرادی که در تالار حراج باز موفق به خرید خودرو شدهاند، سه روز کاری زمان برای تسویه معامله دارند و پرداخت مابقی وجه معامله را باید به اضافه کارمزدها برای تسویه انجام بدهند. در صورتی که تا ساعت ۱۵ روز سوم تسویه انجام نشود، خریداران برای تسویه در روز چهارم باید جریمه پرداخت کنند.
به گفته نوروزپور، در صورتی که تا روز ششم (یعنی سه روز تسویه و سه روز جریمه) تسویه معامله صورت نگیرد، مشتری باید مبلغ بیشتری را به عنوان جریمه ابطال معامله پرداخت کند و طبیعتا نمیتوانند پس از ابطال، خودرو را تحویل بگیرد.
سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران در ادامه عنوان کرد: خریداری که تسویه را انجام میدهد، بعد از پرداخت وجوه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینهها (همچون هزینه مالیات و عوارض شمارهگذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شمارهگذاری و بیمه شخص ثالث) وارد فرآیند تحویل میشود که با ارایه مستندات مربوط به واریز وجوه فوق و انتخاب نمایندگی، فرآیند تحویل شروع میشود که هم میتوانند به صورت حضوری و هم به صورت برخط آن را به کارگزار اطلاع دهند.
نوروزپور در پایان گفت: به این ترتیب با طی مراحل فوق، خریدار و کارگزار خریدار، اطلاعات مربوط به تحویل را در اختیار کارگزار فروشنده و فروشنده خودرو قرار میدهند و با طی مراحل مربوطه، در نهایت فرآیند تحویل انجام میشود. در این میان باید توجه شود که در تمام طول بازه زمانی تحویل، کارگزاران موظف به ارایه خدمات و اطلاع رسانی چگونگی طی شدن مراحل تحویل به مشتریان خود هستند.