کد خبر: ۹۳۵۶
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد؛
بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای در خصوص ناباروری را در این مراکز افزایش داده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای در خصوص ناباروری را در این مراکز افزایش داده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وبدا، محمد مهدی ناصحی، با اشاره به اینکه بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای در خصوص ناباروری را در این مراکز افزایش داده است گفت: این خدمات توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و در این راستا به محض شناسایی، مادر باردار تا پایان بارداری و سپس نوزاد متولد شده نیز تا پنج سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این اقدامات با توجه به جمعیت سالمندی مورد توجه قرار گرفته است و باید در نهضت همه جانبه توجه به جمعیت، کشور با جمعیتی پویا، جوان و رو به رشد مواجه باشد چراکه رشد منفی جمعیت برای کشور آسیب زا است و در این میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و بیمه‌ها به تت‌هایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

افزایش پوشش بیمه‌ای ناباروری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز اشاره و اظهار داشت: این امر موضوعی جدی در کشور است و باید انجام گیرد و هر منابعی که در کشور داشته باشیم نمی‌توانیم بدون هدف هزینه کنیم و به همین خاطر وجود یک پزشک در کنار جمعیت لازم است.

ناصحی با اشاره به اینکه برنامه مهم پزشک خانواده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسهیل شده تا خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم ارائه شود گفت: بسیاری تصور می‌کنند هدف این برنامه ایجاد محدودیت است، در صورتی که نظام ارجاع و پزشک خانواده امکانات پزشکی را به خانواده‌ها می‌برد، تا دسترسی به خدمات و همچنین کیفیت آن را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مترقی بوده و سایر کشور‌های دنیا نیز با این اقدام به سمت تضمین سلامت جامعه حرکت کرده اند، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی پرونده الکترونیک سلامت است و خوشبختانه گام اول آن یعنی نسخه نویسی الکترونیک شروع شده و تاکنون نتیجه خوبی به دنبال داشته است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی گام‌های بسیار خوبی را برداشته است، گفت: امروزه با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی، فراگیر بودن اینترنت در کشور و زیرساخت‌های الکترونیکی در حوزه سلامت، امکان نسخه نویسی در کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند تاکید کرد: خدمات خوبی به این گروه از بیمه شدگان عزیز ارائه می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر