- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
تونل البرز به آزادراه تهران شمال اضافه میشود
عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران شمال دقیقا پس از راه اندازی و افتتاح منطقه یک آن در اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز شد که به طول ۲۲ کیلومتر از انتهای منطقه یک در سه راهی شهرستانک آغاز شده و به پل زنگوله میرسد.
در حالی که افتتاح و بهره برداری منطقه دو آزادراه تهران شمال طی ماههای گذشته به تعویق افتاد تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر به عنوان بلندترین تونل کشور با دستور رئیس جمهوری و البته در مسیر رفت به بهره برداری میرسد.
به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران شمال دقیقا پس از راه اندازی و افتتاح منطقه یک آن در اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز شد که به طول ۲۲ کیلومتر از انتهای منطقه یک در سه راهی شهرستانک آغاز شده و به پل زنگوله میرسد، اما افتتاح این آزادراه طی یک سال و اندی گذشته قرار بود در بهار امسال (البته به صورت ۵۰ درصد) انجام شود تا مردم بتوانند از باند رفت منطقه دو این آزادراه به صورت توامان با محور قدیم کرج -چالوس استفاده کنند.
اما به دلایل مختلفی که از سوی وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار آن یعنی بنیاد مستضعفان مطرح شد، افتتاح این آزادراه به تعویق افتاد و بنظر میرسد تا پایان امسال هم به طول بینجامد چرا که خیراله خادمی - معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- درباره آخرین وضعیت منطقه دو آزادراه اینگونه توضیح داد که تورم و افزایش هزینه ساخت از حدود ۲ هزار میلیارد تومان به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان سبب شده تا نتوان این محور آزادراهی را در موعد مقرر به بهرهبرداری رساند.
حالا به نظر میرسد بخش مهمی از منطقه دو آزاد راه تهران-شمال یعنی تونل ۶.۴ کیلومتری البرز آماده بهرهبرداری است و مقرر شده سهشنبه هفته جاری با دستور رئیسجمهوری فرمان تردد از آن به عنوان طولانیترین تونل راهی و آزادراهی کشور صادر شود.
تونل البرز دارای ۲۲ دستک عرضی نفررو برای کمک به تهویه، جانمایی تاسیسات و تخلیه اضطراری مسافران و ۹ دستک عرضی ماشین رو برای انتقال بار ترافیکی به تونل مجاور و تسهیل در تخلیه خودروها در صورت بروز حوادث (جمعا به طول ۱.۵ کیلومتر) بوده و در این تونل ۱۲ عدد پارکینگ نیز با فاصله ۵۰۰ متر جانمایی شده است.