- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
هربرت دیس، مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان، روز دوشنبه ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) گفت این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به هدف خود یعنی تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان برسد، هر چند شرکت رقیبش تسلا قویتر از حد انتظار ظاهر شده است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، آقای دیس که در کنفرانس «آینده خودرو» شرکت کرده بود گفت: «رقابت فشردهای خواهد بود و راه سختی در پیش است، اما ما تسلیم نخواهیم شد. باید بگویم ما انتظار نداشتیم که رقیب اصلیمان از ایالات متحده اینچنین سریع و آماده باشد.»
مدیرعامل فولکسواگن سال گذشته به دلیل مقایسه کردن مرتب شرکتش با تسلا و تحسین چابکی و سرعت خودروهای الکتریکی آن برای تحت فشار گذاشتن ساختارهای کنونی این خودروسازی آلمانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.
تسلا امسال اولین کارخانه بزرگ اروپایی خود را در نزدیکی برلین افتتاح کرد و همتایان آلمانی خود فولکسواگن و همچنین بیام و و مرسدس بنز را در کشور خودشان به چالش کشید.
هربرت دیس با اشاره به محصولات بزرگتر فولکسواگن نظیر خودروهای لوکس و پریمیوم گفت که هنوز این شرکت فرصت آن را دارد که بتواند تا سال ۲۰۲۵ تسلا را پشت سر بگذارد و به شماره یک جهان تبدیل شود.
وی همچنین درباره فعالیت بیشتر فولکسواگن در بازار خودروی ایالات متحده و رساندن سهمش در بازار این کشور به دو برابر رقم کنونی یعنی ۱۰ درصد، گفت که این اقدام نیاز به تاسیس یک کارخانه اضافی و همچنین تولید باتری در محل دارد و به دلیل اینکه این کار فولکسواگن را بیش از پیش به چین وابسته خواهد کرد انجام آن را رد کرد.
فولکسواگن در حالی قول داده است تعداد خودروهای برقی خود را تا آخر دهه بیست به ۲۲ میلیون عدد برساند که در سالهای اخیر با موارد رسوایی متعدد در زمینه خودروهایش روبرو بوده است.
این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۵ سرانجام ادعای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را پذیرفت و اعتراف کرد که در ۱۱ میلیون وسیله نقلیه تولیدیاش نرمافزاری نصب کرده که به خریداران این خودروها اجازه میدهد با دستکاری آن در جریان آزمایشهای تشخیص میزان انتشار گازهای گلخانهای، تقلب کنند.
در پی این رخداد این خودروساز آلمانی در آمریکا و سایر کشورهای جهان در مجموع به پرداخت ۲۳ میلیارد یورو خسارت به مشتریان خود محکوم شد و این رقم را پرداخت کرد.