کد خبر: ۱۰۴۲۶
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
ارگاسم یا ارضا جنسی رسیدن به احساس لذت جنسی شدید در طول فعالیت جنسی است که با رسیدن به آن قلب سریع‌تر می‌زند و تنفس نیز سنگین‌تر و سریع‌تر می‌شود.

ارگاسم یا ارضا جنسی رسیدن به احساس لذت جنسی شدید در طول فعالیت جنسی است که با رسیدن به آن قلب سریع‌تر می‌زند و تنفس نیز سنگین‌تر و سریع‌تر می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از عصر جدید مامایی؛ ارضا شدن زنان می‌تواند با تحریک جنسی مکان‌های متنوعی در نواحی جنسی یا غیرجنسی آن‌ها به وجود بیاید. دیواره قدامی واژن و کلیتوریس از شایع‌ترین مکان‌هایی هستند که تحریک آن‌ها باعث ارگاسم می‌شود.

تحریک سینه، غدد دور مجرای ادرار و حتی رویاپردازی یا هیپنوز هم می‌تواند باعث ارضا شدن در زن‌ها شود. ارضا شدن در زنان مختلف می‌تواند گوناگون باشد به صورتی که هر فرد می‌تواند تحت شرایط خاص و یا موقعیت منحصر به فردی ارضا شود. اما در حالت کلی مواردی هستند که می‌توانند به ارضا شدن همه‌ی زنان کمک کنند. داشتن رابطه‌ای که زنان در آن به ارگاسم برسند با صحبت کردن و توضیح دادن بهترین روش برای ارضا شدنشان به شریک زندگی راحتتر انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که داشتن رابطه جنسی‌ای که در آن هر دو طرف ارضا شوند به تقویت شدن آن رابطه و همچنین نزدیکتر شدن دو طرف به همدیگر بسیار کمک می‌کند. همین امر باعث می‌شود که ارضا شدن و ایجاد لذت جنسی در هر دو جنس مرد و زن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. از این روی در صورت داشتن اختلال‌ارگاسم باید سریعا جهت درمان آن اقدام کرد.

انواع ارگاسم در زنان

در حالت کلی دو نوع ارگاسم در زن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

نوع اول ارضای واژینال نام دارد و بسیار هم شایع است. ارضای واژینال با خارج شدن مایعی از واژن صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که ویژگی‌های این مایع بستگی به رژیم غذایی و سلامت زن دارد، اما در حالت کلی می‌توان گفت که این مایع حالتی مانند شیر دارد.

نوع دوم، انزال از طریق مجرای ادراری نام دارد. این مورد در زنان زیاد رایج نیست. در این نوع ارگاسم، هنگام انزال معمولا مایع با فشار و به حالت اسپری یا فواره‌ای از داخل مجرای ادرار به بیرون می‌ریزد.

ارگاسم یا ارضا جنسی چیست؟ و علائم آن چگونه است؟

علائم رسیدن به ارگاسم یا ارضا جنسی

از آنجایی که رسیدن به ارگاسم‌و البته رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان سخت‌تر اتفاق می‌افتد توجه به علائم و نشانه‌های آن می‌تواند بسیار ضروری باشد. زنان با رسیدن به ارگاسم در حالت کلی علائم مشترکی دارند، اما امکان دارد برخی از آن‌ها همه‌ی این علائم را باهم داشته باشند، ولی برخی فقط یکی را داشته باشند، اما بازهم به ارگاسم برسند.

در حالت کلی علائم اصلی ارگاسم یا ارضا جنسی شامل موارد زیر هستند:

۱. ناله کردن

اکثر زنان هنگام رسیدن به ارگاسم نمی‌توانند لذت خود را مهار کنند و با ناله کردن آن را نشان می‌دهند. ناله کردن که یکی از علائم اصلی رسیدن به ارگاسم است پاسخ بدن به لذت و هیجان جنسی است. همچنین در موارد زیادی این ناله کردن‌ها با نشاط و سرخوشی همراه هستند که در صورت زنان قابل مشاهده است. اما امکان دارد که این مورد در برخی زنان وجود نداشته باشد. البته لازم به ذکر است که هر ناله کردنی نشانه رسیدن به ارگاسم نیست و اغلب این مورد همراه با موارد بعدی که به آن‌ها اشاره خواهد شد روی می‌دهد و در آن صورت می‌تواند نشانه آن باشد.

۲. انقباض عضلات

انقباض عضلات یکی دیگر از علائم اصلی ارگاسم در زنان است. انقباض عضلات یکی از پاسخ‌های بدن زنان به ارضای جنسی است. بدن زنان هنگام رسیدن به ارگاسم برخی پاسخ‌های غیر ارادی از خود نشان می‌دهد. از اصلی‌ترین این پاسخ‌ها می‌توان به بلند شدن یا رانش لگن، انقباضات در واژن، کشیده شدن عضلات و ... اشاره کرد. همچنین در بسیاری از موارد مشت کردن دست هم می‌تواند از دیگر نشانه‌های رسیدن به ارگاسم باشد.

۳. افزایش ضربان قلب

طبیعتا فعالیت جنسی یک فرآیند هیجانی است که باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شود. البته باید اشاره کرد که افزایش ضربان قلب در تمام طول رابطه جنسی وجود دارد، اما در هنگام ارگاسم به اوج خود خواهد رسید و حتی بیشتر هم خواهد شد. افزایش ضربان قلب را در بیشتر موارد می‌تواند اصلی‌ترین نشانه ارگاسم دانست.

۴. نشانه رضایت

برخی از زنان پس از رسیدن به ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی قدردان و سپاسگزار خواهند بود. این مورد اکثرا زمانی رخ خواهد داد که رابطه جنسی برای زن عاشقانه باشد و با اشتیاق انجام شده باشد. طبیعی است که پس از رسیدن به ارگاسم یک زن بخواهد همسر خود را بیشتر دوست داشته باشد. علاقه و محبت که از نشانه‌های رضایت هستند نشان دهنده رابطه‌ای سالم و درست است. نبود نشانه‌های رضایت پس از رابطه جنسی می‌توان نشاندهنده لذت نبردن زن از رابطه جنسی و حتی نرسیدنش به ارگاسم باشد.

۵. اشتیاق برای رابطه جنسی بیشتر

اگر زنی هنگام رابطه جنسی قبلی خود با همسرش به اوج لذت جنسی رسیده باشد و ارگاسم را تجربه کرده باشد طبیعی است که از همسر خود بخواهد که دوباره رابطه جنسی با همدیگر برقرار کنند. افزایش میل جنسی در هر بار رابطه جنسی و اشتیاق زن برای تجربیات مختلف از دیگر مواردی است که اگر یک زن ارگاسم را تجربه کرده باشد انجام می‌دهد. همین امر نشاندهنده این است که اختلال بی میلی جنسی زنان در این شرایط وجود ندارد.

۶. شادتر شدن

ارگاسم باعث آزادسازی هورمون شادی در زنان می‌شود. تجربه رسیدن به اوج لذت جنسی باعث خوشحال شدن زنان می‌شود و باعث ایجاد لبخند می‌شود. ارگاسم باعث می‌شود که استرس در زنان کمتر شود و حتی امکان دارد که در بدترین شرایط هم بتوانند از این طریق خوشحال شوند؛ بنابراین خوشحالی و لبخند زدن را نیز می‌توان یکی از علائم اصلی رسیدن به ارگاسم دانست.

۷. ترشحات واژن

همانگونه که اشاره شد در انواع ارگاسم ترشحات واژن زیاد می‌شوند. این ترشحات در هنگام ارگاسم بیشتر می‌شوند و در طول رابطه جنسی نیز به افزایش لذت جنسی نیز کمک می‌کند. البته باید اشاره کرد که میزان این ترشحات در هر زن می‌تواند متفاوت باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱|
در انتظار بررسی: ۰|
غیر قابل انتشار: ۰
اوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
0
0
ححح
پاسخ