کد خبر: ۱۰۹۵۹
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
زگیل تناسلی زائده‌ای نرم و گوشتی است که در نواحی تناسلی یا اطراف مقعد ایجاد می‌شود. این زگیل‌ها از عوارض عفونت‌های مقاربتی هستند.

مهدیار سعیدیان پزشک در توییتر نوشت: تقریبا روزی نیست که بیمار «زگیل تناسلی» نداشته باشم. از مرد‌های مجرد تا زنان سکس وورکر و حتی زوجها. واکسن «گارداسیل» خارجی نایاب و هر دوزش تا ۸ میلیون تومان رسیده است. «پاپلوگارد» داخلی هم کمیاب و تاییدیه جهانیش مبهم است. انگار در کوتاه مدت باید منتظر موج سرطان گردن رحم و آلت و مقعد باشیم.

به گزارش اکوپل نیوز؛ زگیل تناسلی (به انگلیسی Genital wart) زائده‌ای نرم و گوشتی است که در نواحی تناسلی یا اطراف مقعد ایجاد می‌شود. این زگیل‌ها از عوارض عفونت‌های مقاربتی هستند و در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شوند.

زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی (عفونت منتقله‌ی جنسی) است که برخی از سویه‌های کم خطر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) عامل ایجاد آن هستند. این سویه‌ها با سویه‌های پرخطری که باعث دیسپلازی دهانه رحم و سرطان می‌شوند، متفاوت هستند.

اچ پی وی شایع‌ترین بیماری مقاربتی است. خانم‌ها و آقایانی که از نظر جنسی فعال هستند در معرض عوارض HPV (که زگیل تناسلی را هم شامل می‌شود) قرار دارند. عفونت پاپیلومای انسانی برای خانم‌ها خطرناک‌تر است، چون بعضی از انواع آن باعث سرطان سرویکس (دهانه‌ی رحم) و ولو می‌شوند.

کلید اصلی مدیریت این عفونت، مراقبت و درمان است.

هشدار یک پزشک در باره شیوع بیماری زگیل تناسلی

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر