کد خبر: ۱۰۶۶۰
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
رابطه جنسی برنامه‌ریزی شده را به‌عنوان بخشی از یک بازی شهوانی ببینید. این کار می‌تواند به زوج‌ها انگیزه بدهد که به آن هدف برسند.

خستگی زیاد، مشغله بیش از حد و تماشای برنامه‌های تلویزیون. خواسته‌های زندگی مدرن می‌تواند باعث شود شما همراهی جنسی با شریک زندگی خود را از دست بدهید. اما چطور می‌توان زندگی جنسی را هماهنگ کرد و میل جنسی ناسازگار را از بین برد؟

چه در یک رابطه طولانی‌مدت باشید و چه در حال پرورش یک رابطه جدید، وقتی تحت تاثیر استرس‌های روزمره و وظایف خسته کننده قرار می‌گیرید، ممکن است روابط عاشقانه و جنسی کم‌ترین اولویت را در لیست وظایفتان به خود اختصاص دهند.

حتی زمانی که احساس می‌کنید با نشاط‌تر هستید، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی‌تان از لحاظ تمایلات جنسی احساس دیگری دارد.

میل جنسی وجود دارد؛ فقط نه در یک زمان هماهنگ از شب یا روز. به عبارت دیگر، هم‌زمانی جنسی وجود ندارد. درمان‌گران از این شرایط به‌عنوان «عدم همگامی جنسی» یاد می‌کنند و می‌گویند این اتفاق یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه زوج‌ها به جلسات مشاوره است.

این معضل رایج می‌تواند به عوامل مختلف جسمی و روانی مربوط باشد.

چگونه میل جنسی ناسازگار را از بین ببریم؟

به طور کلی سطح تستوسترون در مرد‌ها هنگام صبح به اوج خود می‌رسد و در طول روز چرخه‌هایی را طی می‌کند در حالی که هورمون‌های یک زن بر اساس چرخه قاعدگی او در نوسان است.

همچنین این اختلاف زمانی می‌تواند به این بستگی داشته باشد که چه کسی رابطه جنسی را آغاز می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهند مردان دگرجنس‌گرا دو برابر بیشتر از زنان دگرجنس‌گرا اولین حرکت را در بروز تمایل خود به داشتن رابطه جنسی انجام می‌دهند در حالی‌که زنان در مورد شروع رابطه جنسی بیشتر خیال‌پردازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ورزش منظم رابطه جنسی را بهتر می‌کند

اگر برای انجام اولین حرکت تلاش کرده و موفق نشده‌اید شریک زندگی خود را در حال و هوای مناسب برای داشتن رابطه جنسی قرار دهید، به راحتی احساس طرد شدن خواهید کرد. همین احساس باعث می‌شود احتمال تکرار چنین اقدامی کمتر شود. در نتیجه یک چرخه توام از عدم رضایت و بدون رابطه جنسی به‌وجود خواهد آمد. چرخه‌ای که در آن هیچ یک از طرفین احساس رضایت کامل و برآورده شدن نیازهایش را نخواهد داشت.

جردن دیکسون، جامعه‌شناس و روان‌درمانگر روابط جنسی از مجموعه خانه تفکر می‌گوید در این شرایط مهم است که «وحشت نکنید و تصمیمی جدی نگیرید».

او توضیح می‌دهد: «طبق تحقیقات از هر پنج نفری که در یک رابطه هستند، یک نفر می‌گوید که شریک زندگی‌اش در سال گذشته مشکلات جنسی داشته است و از هر چهار نفر یکی می‌گوید که دیگر علاقه‌ای به داشتن رابطه جنسی با شریکش ندارد.»

اگر این تجربیات در مورد رابطه شما نیز صدق می‌کند، باید از خود سوال کنید که چگونه می‌توان صمیمیت و نزدیکی را به رابطه خود باز گرداند؟

«ایوینیگ استاندارد» در گزارشی به هشت راهکار تایید شده از سوی متخصصان برای بازگرداندن گرما و صمیمیت به یک رابطه پرداخته است.

چگونه میل جنسی ناسازگار را از بین ببریم؟

۱- ارسال دعوت‌نامه هماهنگ‌شده

در مورد ایده برنامه‌ریزی برای داشتن «قرار ملاقات شبانه» یک تابوی واقعی وجود دارد و به نظر خیلی‌ها، داشتن برنامه‌ریزی چندان جذاب نیست.

نس کوپر، متخصص رفتارشناسی جنسی و درمان‌گر بالینی می‌گوید: «ما به این باور رسیده‌ایم زمانی که احساس تمایل جنسی داریم، شریکمان باید در دسترس باشد، اما واقعیت این است که بسیاری از ما میل جنسی متغیری داریم که در لحظات مختلف در نوسان است.»

به گفته او، برای زوج‌هایی که هم‌زمان در خانه، کار و زندگی اجتماعی درگیر هستند، برنامه‌ریزی برای داشتن رابطه جنسی می‌تواند تنها راه برای تضمین وقوع آن باشد.

کوپر پیشنهاد می‌کند: «رابطه جنسی برنامه‌ریزی شده را به‌عنوان بخشی از یک بازی شهوانی ببینید. این کار می‌تواند به زوج‌ها انگیزه بدهد که به آن هدف برسند؛ بنابراین در برنامه خود لحظاتی را به پیش‌معاشقه و صحبت‌های هیجان‌انگیز اختصاص دهید.»

چگونه میل جنسی ناسازگار را از بین ببریم؟

۲- قرار‌های هیجان‌انگیز داشته باشید

اگر قصد دارید رابطه جنسی را برنامه‌ریزی کنید، منطقی است که برای سایر فعالیت‌های مشترک هم برنامه بریزید تا تحت فشار استرس‌های زندگی روزمره قرار نگیرند.

کوپر می‌گوید: «بسیاری از زوج‌ها زمان کافی برای لذت بردن از فعالیت‌های غیرجنسی را نیز ندارند.»

او ادامه می‌دهد: «می‌توانید در کنار قرار‌های شبانه خود برای رفتن به یک سینما، باشگاه یا فقط برای صرف شام برنامه‌ریزی کنید. این وقت‌گذرانی‌ها می‌تواند به ایجاد صمیمیتی که به اتاق خواب منتقل می‌شود، کمک زیادی کند.»

به گفته کوپر، برای بسیاری از افراد داشتن یک قرار قهوه ۱۵ دقیقه‌ای می‌تواند جلوی هزینه‌های بعدی را به منظور جلسات «رابطه جنسی درمانی» بگیرد.

۳- در مورد نوع رابطه در یک محیط خنثی صحبت کنید

اگر چیز‌های دیگری در رابطه شما را آزار می‌دهند، بلافاصله قبل، بعد یا در حین رابطه جنسی در مورد آن‌ها صحبت نکنید. در عوض، زمانی که احساس آرامش دارید این مسایل را مطرح کنید.

کوپر می‌گوید: «اگر احساس راحتی نمی‌کنید که با شریکتان در مورد مسایل جنسی صحبت کنید، از یک درمان‌گر جنسی، مربی یا دکتری که در زمینه روان-‌جنسی آموزش دیده وقت مشاوره بگیرید.»

۴- برای داشتن رابطه جنسی در قرار‌های شبانه تحت فشار قرار نگیرید

اگر یک شب را برای صرف شام در یک رستوران شیک یا دیدن فیلم و نوشیدن شراب برنامه‌ریزی کرده‌اید و یک یا هر دوی شما حوصله داشتن رابطه جنسی ندارید، ناامید نشوید.

دیکسون می‌گوید: «مهم است که به خودتان فشار نیاورید، زیرا این امر می‌تواند منجر به ناامیدی در اتاق خواب شود. توصیه نمی‌کنم وقتی واقعا در حال و هوای خوبی قرار ندارید، رابطه جنسی برقرار کنید.»

به گفته او، این امر به ویژه اگر در طول هفته زیاد همدیگر را ندیده‌اید صدق می‌کند، زیرا صمیمیت لازم برای رضایت بخش بودن رابطه جنسی را ایجاد نکرده‌اید.

دیکسون می‌افزاید: «اگر با شریک زندگی‌تان مشاجره داشته یا از او جدا بوده‌اید، قرار ملاقات شبانه می‌تواند بسیار اجباری به نظر برسد.»

در عوض، باید به‌طور مداوم در حال «معاشقه، محبت و طنازی کردن» باشید تا تمایل پاسخ‌گویانه شریک خود را به روشی کاملا غیر دستوری بیرون بکشید.

نتیجه چنین رفتاری ایجاد احساس عشق و علاقه و تمایل به نزدیکی است. کم‌کم می‌توانید شروع به برانگیختن حس نزدیکی در شریک زندگی خود کنید و ببینید که در لحظه مورد انتظار، جرقه‌ها زده می‌شوند و شما دیگر مجبور نخواهید بود برای داشتن رابطه جنسی در تقویم خود، «یادآور» قرار دهید.

۵- کنجکاو باشید

اگر مدتی طولانی با هم باشید، بسیاری از چیز‌ها از ظاهر شما گرفته تا بی‌قراری‌های بدن و ترجیحات جنسی‌تان تغییر خواهند کرد.

کوپر می‌گوید: «ما ساکن نیستیم و طرح شهوانی ما می‌تواند در طول زندگی تغییر کند.»

به گفته او بسیار مهم است که «به‌طور منظم و آشکار در مورد خواسته‌های خود» با شریک زندگی‌تان صحبت کنید».

کوپر پیشنهاد می‌کند: «به‌جای فهرست کردن چیز‌هایی که دوست ندارید یا دادن پاسخ‌های دفاعی، در مورد خواسته‌های یکدیگر کنجکاو باشید.»

۶- از «خواب زمستانی جنسی» نیز دوری نکنید

در زمان‌های خاصی از زندگی، رابطه جنسی ممکن است برای یک یا هر دو شریک در اولویت نباشد. باید بدانید این اتفاق دوره‌ای، می‌تواند کاملا طبیعی باشد.

دیکسون می‌گوید: «گاهی اوقات باید تشخیص دهیم که در یک دوره خواب زمستانی جنسی هستیم؛ بنابراین منطقی است که تمایل جنسی نداشته باشیم.»

به گفته او، ممکن است تمایلات جنسی ما در دوره جدیدی از زندگی متفاوت باشد؛ برای مثال پس از بچه‌دار شدن.

اگر این اتفاق به نظرتان آشنا می‌رسد، بپذیرید که رابطه جنسی ممکن است برای مدتی در سکون باشد، اما در نهایت دوباره بیدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: پژوهش جدید؛ خودارضایی رفتاری معمول و طبیعی است

۷- فقط روی ارضا شدن تمرکز نکنید

ما نباید به ارضا شدن به‌عنوان اوج لذت جنسی نگاه کنیم.

کوپر می‌گوید: «روی صرف کمی زمان برای کشف همدیگر به صورت اروتیک تمرکز کنید. حتی اگر فقط ۱۵ دقیقه وقت دارید با استفاده از تکنیک‌هایی مانند ماساژ، مناطق اروژنیک شریک زندگی خود را ترسیم کنید.»

دیکسون پیشنهاد می‌کند که زمان با هم بودن را به‌عنوان فهرستی از گزینه‌های بدون برنامه و انتظار ببینیم: «برخورد‌های صمیمی ممکن است فقط در آغوش گرفتن روی کاناپه یا بوسیدن گردن و احساس کمی برانگیختگی، تا داشتن یک رابطه کامل باشد.»

۸- ترس را احساس کنید، به هر حال معاشقه کنید

دیکسون می‌گوید: «سرمایه‌گذاری‌های کوچکی از صمیمیت را به‌طور فعال در سرتاسر رابطه خود داشته باشید تا وقتی شریک زندگی‌تان به سمت شما می‌آید احساس غریبگی نکنید.»

این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند یک بوسه طولانی قبل از کار یا تعریفی از این باشد که او چقدر جذاب به نظر می‌رسد.

مهم‌ترین چیز این است که قصد خودمان را از این رفتار‌ها به شریکمان منتقل کنیم. به او این پیام را برسانیم که او را می‌خواهیم.

کوپر پیشنهاد می‌کند: «آنچه را که می‌خواهید، واضح‌تر نشان دهید! پیام‌های عاشقانه و شهوانی یا یادداشت‌های صوتی برای شریک زندگی‌تان ارسال کنید. ممکن است این همان چیزی بوده باشد که شما برای بازگرداندن صمیمیت در رابطه با شریک خود به آن نیاز داشته‌اید.»

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر