کد خبر: ۲۱۷۰
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
اگر واکسن فایزر را آلمان تولید کند، هیچ مساله‌ای برای واردات نداریم.

نماینده چابهار در مجلس یازدهم، گفت: خط قرمز ما همان دو کشور (آمریکا و انگلیس) هستند، اما اگر فایزر را آلمان تولید کند، هیچ مساله‌ای برای واردات نداریم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایلنا، معین‌ الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی درخصوص «سرعت گرفتن واردات واکسن و اعلام اینکه ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد، آیا در کنار سینوفارم و آسترازنکا، واکسن فایزر هم در این سبد وارداتی جای دارد یا خیر؟»، گفت: مطلع هستید که اکنون حضرت آقا فرمودند که واردات واکسن کرونا باید اولویت اول باشد؛ در نتیجه واکسن فارغ از اینکه از کجا باشد، باید وارد شود.

البته خط قرمز ما همان دو کشور هستند، اما اگر فایزر را آلمان تولید کند، ما هیچ مساله‌ای برای واردات نداریم.

نماینده چابهار: مشکلی برای واردات واکسن فایزر ساخت آلمان نداریم

وی ادامه داد: من می‌خواهم از دوستان زحمتکش در هلال احمر تشکر کنم که در بحث واردات جلو بودند و خوب عمل کردند و همینطور مشخصا یک نقد جدی باید به عملکرد دو کشور به ظاهر دوست روسیه و چین داشته باشیم که در شرایط سخت نشان دادند که کنار ملت ایران نیستند.

کشور ژاپن خیلی بیشر از آن‌ها به ما در بحث تامین واکسن کمک کرد.

نماینده چابهار همچنین بیان کرد: من برآورد دقیقی از اینکه واکسن‌های وارداتی چه مقدار و با چه اسامی هستند، ندارم، اما باید هرچه که هست زودتر وارد شود تا در حوزه واکسیناسیون به نقطه اطمینان بخشی برسیم.

سعیدی درخصوص واردات رمدسیور‌های فاسد شده، اظهار داشت: بله ۷۵۰ میلیون دلار برای رمدسیور اختصاص پیدا کرد که جای سوال است، اگر این منابع را همان زمان برای واردات واکسن می‌داشتیم خیلی از این فجایع رخ نمی‌داد.

همچنین اکنون گزارش‌های متقنی درباره واردات رمدسیور‌های آلوده مطرح است که این بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: مشخصا مافیای دارو به شدت فعال است و در این شرایط که ما در برابر بزگترین خطر بشریت بعد از جنگ جهانی دوم قرار داریم، باز هم این سودجویی‌ها و استفاده از رانت‌های خاص و این نگاه فاسد در حوزه دارو وجود داشت که ما از آقای عین‌اللهی بار‌ها خواستیم و ان‌شاءالله که ایشان مبارزه با این مساله را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده چابهار در مجلس یازدهم همچنین درخصوص وقایع اخیر در کشور افغانستان نیز گفت: در درجه اول اینکه به این راحتی حکومت افغانستان ازهم پاشید و خروج مفتضحانه آمریکا هم نشان داد که دل بستن به ابرقدرت‌ها برای ایجاد دموکراسی یک خیال پوچ است و آمریکا همانطور که از باتلاق ویتنام با افتضاح بیرون آمد از افغانستان هم دقیقا همین اتفاق رخ داد؛ در نتیجه این‌ها نشان می‌دهد به علت فساد سیستماتیکی که در دولت افغانستان وجود داشت، نتوانست در مقابل طالبان مقاومت کند.

وی افزود: از سوی دیگر ساده‌انگارانه است اگر فکر کنیم که طالبان تغییر ماهیت داده است، آن‌ها در این فاز جدید تا قبل از اینکه حکومت خود را مستقر کنند، ممکن است رویکردهایشان متفاوت باشد، اما من بسیار نگرانم که آن‌ها به خلق و خوی خودشان باز نگردند؛ لذا من فکر می‌کنم نباید خوش‌بینانه شرایط افغانستان را تحلیل کرد.

سعیدی در رابطه با مقاومت بخشی از نیرو‌های افغانستان در دره پنجشیر، بیان کرد: درخصوص اتفاقاتی که در دره پنجشیر رخ داد به هر حال این سیاست کلی نظام ماست که دخالتی در کشور‌های دیگر به لحاظ نظامی نداشته باشیم، اما ما معمولا به لحاظ معنوی حمایت‌های خاص را از جریان‌های مقاومت در کشور‌های دیگر داشتیم، به نظر من نسبت به کاری که فرزند شهید احمدشاه مسعود در دره پنجشیر در حال انجام آن است حمایت‌های معنوی کشور می‌توانست فضای افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار دهد و من به اتفاقات کنونی در افغانستان و اثرات آن در داخل کشور خودمان در آینده بسیار بدبینم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر