کد خبر: ۲۱۷۳
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
امال احمدی درباره حمله آمریکا به اعضای خانواده‌اش می‌گوید: «آمریکا اشتباه بزرگی کرد که در اینجا غیرنظامیان را هدف گرفت.»

امال احمدی، شهروند افغان در آخرین حمله پهپادی آمریکا در افغانستان ۱۰ عضو خانواده‌اش از جمله دختر دو ساله‌اش را از دست داد.

به گزارش اکوپل نیوز، آنلیز بورجس، خبرنگار یورونیوز که برای پوشش رویداد‌های افغانستان به کابل رفته با امال احمدی گفتگو کرده است.

این گفتگو با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر که بر سرنوشت افغانستان طی دو دهه گذشته تاثیر زیادی گذاشت همزمان شده است.

مردی افغانی که ۱۰ عضو خانواده‌اش را در حمله پهپادی آمریکا از دست داد

امال احمدی می‌گوید در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ نتوانست تصاویر برخورد هواپیما‌ها با برج‌های دوقلوی نیویورک و ساختمان پنتاگون را مشاهده کند، زیرا در اولین دوره حکمرانی طالبان در اختیار داشتن گیرنده تلویزیونی ممنوع بود.

با این حال رویداد‌هایی که در آن روز روی داد تا چند هفته پیش بر زندگی افغان‌ها تاثیر زیادی گذاشت. امال احمدی درباره حمله آمریکا به اعضای خانواده‌اش می‌گوید: «آمریکا اشتباه بزرگی کرد که در اینجا غیرنظامیان را هدف گرفت.»

واشنگتن در آن زمان اعلام کرد که به خودروی یک بمبگذار انتحاری که به دنبال حمله به فرودگاه کابل بود حمله کرده است.

امال احمدی خطاب به مسئولان آمریکا می‌گوید: «به غیرنظامیان حمله نکنید، زیرا افغان‌ها اعضای خانواده‌شان را خیلی دوست دارند. وقتی پدر، برادر یا پسرشان را از دست می‌دهند خیلی برایشان سخت است.»

امال احمدی در عین حال می‌گوید به دنبال «انتقام‌گیری» نیست. او سابقه فعالیت به عنوان مترجم ارتش آمریکا در افغانستان را دارد و درخواست دریافت روادید مهاجرت به ایالات متحده کرده بود.

او اکنون رویای مهاجرت به آمریکا را نیز مانند اعضای خانواده‌اش از دست رفته می‌بیند.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که زماری احمدی، راننده خودرویی که در حمله پهپادی آمریکا در افغانستان کشته شد به احتمال زیاد یک تروریست داعشی نبود بلکه کارمند یک سازمان مردم‌نهاد بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر