- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
مدیرعامل کشتیرانی: از سال ۲۰۱۸ توام با تحریم، حملات تروریستی و سایبری را نیز تجربه کردیم
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: به عنوان ناوگان ملی تقاضا داریم در قالب توافقنامههای راهبردی بین دو دولت ایران و چین برخی محدودیتهای تردد به بنادر چین برداشته و این روابط توسعه یابد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «محمدرضا مدرس خیابانی» در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه در سال مانعزدایی تولید و پشتیبانیها در جهت اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را در مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ پشتیبانی از تولید به کار بردهایم، تصریح کرد: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد که با توجه به توانمندیهای این ناوگان بحث پشتیبانی لجستیکی از تولید کشور در اختیار دستان توانای ایرانی قرار گیرد.
وی با یادآوری اعزام نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا در سال گذشته، افزود: در سال ۹۹؛ پنج فروند نفتکش ذیل فشار تحریمی و تهدیدهای دشمنان به ونزوئلا اعزام شدند که ۲ فروند از آنها متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود که پیام پر مهر رهبر معظم انقلاب را در پی داشت و به برگ زرینی در تاریخ حوزه دریایی کشور بدل شد.
مدرس خیابانی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون ۱۶۷ هزار جعبه کانتینر به ظرفیت ۲۴۵ هزار TEU در اختیار دارد، افزود: این داراییها همزمان با استفاده در دریا در بخش حمل و نقل ترکیبی نیز مورد استفاده هستند و در کنار ۱۳۱ واگن مخزندار و ۴۰۸ واگن لبهکوتاه در حال خدمت رسانی به صاحبان کالا هستند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۰ را سالی موفق برای مجموعه تحت مدیریت خود ارزیابی کرد و گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۴۳ درصد رشد در عملیات حمل و نقل دریایی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردیم که حاصل آن درآمد ۴۲۱ میلیون دلاری برای شرکت بود.
وی سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حمل و نقل و لجستیک کشور ۲۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تمام این دستاوردها در زمانی اتفاق افتاده که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریمهای ظالمانه قرار داشته است.
مدرس خیابانی با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۸ تحت تحریم قرار دارد که در سال ۲۰۱۸ تشدید شدهاند، تصریح کرد: از ۲۰۱۸ به این طرف، توام با تحریم، حملات تروریستی و سایبری را نیز تجربه کردیم که در نوع خود کمنظیر است؛ همین حالا نیز شناوری که سال قبل مورد حمله تروریستی قرار گرفت به تازگی تعمیرات خود را به اتمام رسانده و بزودی به ناوگان ملحق خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه طی این مدت تامین قطعات نیز به دشواری انجام شده است، گفت: با این حال بخش اعظم تعمیرات شناورها طی ۳ سال اخیر در یارد تعمیراتی متعلق به کشتیرانی انجام شده است.
مدرس خیابانی به موضوع محدودیتهای بانکی ناشی از تحریم اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از بانکهای داخلی نیز بعضا دسترسی به منابع ما را محدود میکنند که با توجه به ماموریت ملی کشتیرانی انتظار داریم با حمایت مسوولان مربوطه به ویژه در سازمان بنادر و دریانوردی این مشکلات رفع شوند.
وی به محدودیتهای تحریمی و موانعی در خصوص ورود به برخی از بنادر چین اشاره کرد و افزود: ناوگان ملی از مسوولان محترم تقاضا دارد در قالب توافقنامههای راهبردی بین دو دولت ایران و چین برخی محدودیتهای تردد به بنادر آن کشور برداشته شود.