کد خبر: ۳۶۲۸
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
در موضوع معتادان متجاهر ۲۱ هزار معتاد داریم که توان سازماندهی آن‌ها وجود دارد و در زمان منطقی می‌توان آن‌ها را جمع‌آوری و نسبت به اجتماعی کردن آن‌ها اقدام کرد.

استاندار تهران گفت: معتقدیم می‌توان کار را منسجم‌تر پیش برد و باید کار موثری انجام دهیم تا مسائل مردم را حل کنیم، در همین زمینه فرصت طلایی در استان تهران برای هم افزایی به وجود آمده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی مسائل تهران اظهار داشت: از مهمترین موضوعات تهران در رابطه با رفع دغدغه‌های اساسی مقام معظم رهبری موضوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: حجم مسائل تهران بزرگ است و روز به روز به مسائل اضافه می‌شوند، اما توان، ظرفیت، هماهنگی و همدلی بین مردم و دستگاه‌ها ظرفیت فائق آمدن بر مشکلات را به وجود آورده است.

استاندار تهران: ۲۱ هزار معتاد در شهر تهران وجود دارد

استاندار تهران عنوان کرد: در جلسه با رئیس جمهور، مسائل اجتماعی و کلان استان تهران مطرح شده از اینرو قرارگاه خدمات اجتماعی به وجود آمده که ممکن است موضوعات مختلفی مطرح شود، اما آسیب‌های اجتماعی مهمترین موضوعات مطرح در این قرارگاه می‌باشد.

منصوری سپس با اشاره به مطالبه گری در مسائل اجتماعی گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی نیاز به وحدت نظر، همدلی و هماهنگی داریم که در جلسه با رئیس جمهور با حضور نمایندگان مجلس؛ مطرح شد که ظرفیت همه مجموعه‌ها جهت حل مسائل اجتماعی به کار گرفته می‌شود؛ در همین راستا هفته گذشته سه جلسه با شهردار تهران داشتیم که محور آن آسیب‌های اجتماعی بود.

وی افزود: تهران در ابعاد مختلف نیازمند توجه است به لحاظ سرانه جمعیت، محروم‌ترین استان هستیم، چون متراکم هستیم؛ حل بسیاری از مشکلات از جمله مهاجرت مسئله ملی است؛ سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود اگر منفعلانه برخورد کنیم نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.

استاندار تهران بیان کرد: در دوره‌های قبل زحمت کشیده شده، اما معتقدیم می‌توان کار را منسجم‌تر پیش برد و باید کار موثری انجام دهیم تا مسائل مردم را حل کنیم، در همین زمینه فرصت طلایی در استان تهران برای هم افزایی به وجود آمده است.

منصوری ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی برای جمع آوری معتادان متجاهر ظرف چند هفته را دارد، اما این تنها بخشی از کار است و اجتماعی کردن و دیگر مسائل نیز مطرح است؛ برخی از موارد ذاتا وظیفه شهرداری نیست، اما شهردار اعلام آمادگی کرده و گفته مسئولیت می‌پذیرد که این اهمیت و ارزش دارد.

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که تاکنون نتایج مطلوب و دلخواه حاصل نشده به این دلیل است که ارتباط بین دستگاه‌های حاکمیتی وسیع بوده و هماهنگی ایجاد نشده؛ خیلی مواقع طرح اجرا می‌شود، اما موفقیتی ندارد، چون استمرار پیدا نمی‌کند.

استاندار تهران همچنین گفت: مسائل تهران و شهرستان‌های تهران را نمی‌توان جدا کرد، چراکه مسائل در هم تنیده است از جمله موضوع حمل و نقل در حوزه اجتماعی نیز چنین است که این جلسه برای هماهنگی بالادستی به وجود آمده تا مسائل جدی گرفته شود.

منصوری خاطرنشان کرد: نیاز به تقسیم کار وجود دارد و برخی از مسائل در کوتاه مدت حل می‌شود و بعضی درازمدت است؛ در موضوع معتادان متجاهر ۲۱ هزار معتاد داریم که توان سازماندهی آن‌ها وجود دارد و در زمان منطقی می‌توان آن‌ها را جمع‌آوری و نسبت به اجتماعی کردن آن‌ها اقدام کرد و سپس تدبیر برای شغل مناسب و بازگشت آن‌ها به اجتماع انجام شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر