کد خبر: ۵۲۷۱
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
اگر کارکرد شورا‌ها را از بعد پشتیبانی و لجستیکی خارج کنیم و وارد حیطه محتوایی شویم آنگاه شورا‌ها می‌توانند به عنوان بازو و ضمانت اجرایی مهم در تحقق اهداف سند تحول عمل کنند.

استاندار تهران گفت: شورا‌ها می‌توانند تنظیم گری کنند تا ارتباط مناسبی میان نیاز و استعداد منطقه با محتوای آموزشی شکل بگیرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از استانداری تهران، محسن منصوری در همایش بزرگداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به جایگاه نظام آموزش و پرورش در تربیت نیروی ترازِ مومن، متفکر و انقلابی اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش با توجه به کارکرد‌ها و ماموریت‌های محوله اهمیت مضاعفی دارد.

وی ادامه داد: به موجب تصویب قانون، شورا‌های آموزش و پرورش سال ۷۶ تشکیل شده و دو ماموریت مهم شامل تحقق مشارکت و نظارت مردم و بهره‌گیری از منابع و امکانات برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورشی را بر عهده دارند.

استاندار تهران: سیاست تحولی در زمینه تامین و مولدسازی منابع پیگیری شود

استاندار تهران عنوان کرد: اگر کارکرد شورا‌ها را از بعد پشتیبانی و لجستیکی خارج کنیم و وارد حیطه محتوایی شویم آنگاه شورا‌ها می‌توانند به عنوان بازو و ضمانت اجرایی مهم در تحقق اهداف سند تحول عمل کنند، مقام معظم رهبری هم چندی پیش گلایه‌هایی مبنی بر اجرای ۱۰ درصدی سند تحول بنیادین داشتند؛ از این جهت شورا‌ها می‌توانند موثر باشند.

منصوری با بیان اینکه قانون شورا‌های آموزش و پرورش بیشتر جنبه پشتیبانی و لجستیکی به خود گرفته است گفت: حتما باید کمک کنیم که ساختار این قانون را ارتقاء داده و شورا‌ها را توانمند کنیم، از جمله موارد مغفول مانده در استان‌ها، ورود شورا‌های آموزش و پرورش به زیرنظام‌های سندتحول بنیادین است؛ مخصوصا برنامه درسی که می‌تواند جنس بومی و اقتضایی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شورا‌ها می‌توانند تنظیم گری کنند تا ارتباط مناسبی میان نیاز و استعداد منطقه با محتوای آموزشی شکل بگیرد، در این راستا استفاده از ظرفیت صنایع و مشاغل نیز مهم است و بایستی در کنار صنایع، هنرستان ساخته شود تا ضمن تامین کادر مورد نظر، باری از دوش آموزش و پرورش برداشته شود.

استاندار تهران تاکید کرد: مولدسازی سرمایه‌ها نیز اهمیت مضاعف دارد؛ اگر بخواهیم با داشته‌های فعلی کار را پیش ببریم شاید به ۴۰ و ۵۰ سال زمان برای بازسازی زیرساخت‌ها نیاز داشته باشیم، از اینرو لازم است با سیاستی تحولی در زمینه تامین منابع و مولدسازی منابع اقدام شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر