کد خبر: ۵۶۵۹
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
یکی از عوامل سست شدن ریشه‌های انقلاب این است که مسئولان خود را از مردم جدا بدانند و این نگاه استکباری برخی مدیران مثل موریانه ریشه‌های انقلاب را می‌خورد.

استاندار تهران گفت: نگاه مسئله محور سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد و مهم‌ترین مأموریت ما افزایش سرمایه اجتماعی است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از استانداری تهران، محسن منصوری شامگاه جمعه در مصلی نماز جمعه خیرآباد اظهار داشت: یکی از عوامل سست شدن ریشه‌های انقلاب این است که مسئولان خود را از مردم جدا بدانند و این نگاه استکباری برخی مدیران مثل موریانه ریشه‌های انقلاب را می‌خورد و باید عوامل تضعیف انقلاب را شناسایی و آن‌ها را رفع کنیم.

وی افزود: فراموش کردن مسئله ساده زیستی که از درس‌های مهم امام بوده است موضوعی است که باید به برخی گوشزد شود چرا که مردم شرایط سخت و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را بیش از ۱۰ سال است که تحمل کرده اند، اما این موارد را تحمل نمی‌کنند و می‌خواهند مسئولین هم مانند خودشان باشند.

استاندار تهران: نگاه استکباری برخی مدیران مثل موریانه ریشه‌های انقلاب را می‌خورد

استاندار تهران عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مردم می‌توانند به کمک بیایند و اتکا به ظرفیت‌های مردمی از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است که در این ایام از ایشان زیاد نام برده می‌شود و در همین خصوص مقام معظم رهبری فرمودند حاج قاسم معتقد به اصول انقلاب بود و این درس مدیریت، برای یک مسئول است و نباید درگیر نگاه‌های سیاسی و جناحی باشیم و شایستگی‌ها را کنار بگذاریم.

منصوری سپس گفت: نگاه مسئله محور سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می‌دهد و مهم‌ترین مأموریت ما افزایش سرمایه اجتماعی است که با رفتار‌های حاج‌قاسم گونه و تاکید بر مولفه‌های مکتب حاج قاسم میسر می‌شود که بر اساس بیانات مقام معظم رهبری دو ویژگی اخلاق و صدق یعنی مومن بودن به وعده‌ها از ویژگی‌های حاج قاسم بود و اگر حرف میزنیم و نتوانستیم عمل کنیم باید صادقانه از مردم عذرخواهی کنیم.

وی عنوان کرد: هر گاه به سمت مردم دست دراز کردیم مردم مدد دادند و همه امور حتی الامکان باید به مردم واگذار شود، اتکا به ظرفیت‌های مردمی از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم بود، در جمهوری اسلامی یاد گرفتیم که پای اصول باشیم و طبق بیانات مقام معظم رهبری حاج قاسم مومن به اصول انقلاب بود که این درس مدیریتی برای مسئولین است.

استاندار تهران سپس با اشاره به مسئله تحریم‌ها افزود: تحریم‌ها اثر می‌گذارد، اما اثرگذاری تحریم‌ها را به راحتی پشت سر می‌گذاریم، اکنون تحریم‌ها شکسته شده و میزان فروش نفت ایران به طور چشمگیری افزایش یافته و صادرات غیرنفتی امسال ۶۰ درصد رشد داشته است یعنی از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم، اما آنجا به کشور ضربه می‌زند تحریم‌های داخلی است، یعنی مسئولی که شایستگی حکومت و توان نوکری مردم را نداشته باشد.

منصوری تصریح کرد: مسئولی که فرآیند‌های تولید را زمین گیر کند و اینکه مردم پشت در اتاق مسئول بمانند، تحریم داخلی است.

استاندار تهران تاکید کرد: پای انقلاب ایستاده‌ایم و از اصول انقلاب حمایت می‌کنیم، آرمان گرایی و واقعیت گرایی است ویژگی‌های اصلی انقلاب است و هر آنچه حضرت آقا و امام فرمودند آرمان‌های منطبق بر واقعیت است و اگر در مسیر تحقق آرمان‌ها تند یا کند می‌شویم ناشی از ضعف امثال بنده است و به آرمان‌ها، ارزش‌ها و مکتب برنمی گردد باید خود را تنظیم کنیم تا از قافله انقلاب عقب نمانیم چراکه انقلاب ما بین المللی و فرامنطقه‌ای است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر