کد خبر: ۶۴۹۶
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
در سطح استان تهران برخلاف ظاهر متمول برخی از مناطق تهران، محروم زیاد داریم و در سطح استان به عنوان پیشانی سیاسی و اقتصادی کشور باید برای از بین بردن فقر تلاش کنیم.

استاندار تهران گفت: تهران باید اجتماعی اداره شود و درصدد رفع مشکلات دیرینه و کهنه تهران هستیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از استانداری تهران؛ محسن منصوری در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان تهران که در محل سالن سرچشمه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات فرهادی، اظهار داشت: ملاک انتخاب فرماندار این شهرستان در وهله نخست، بومی بودن، می‌باشد و توقع از فرماندار جدید تهران، بهره گیری از جوانان مومن و انقلابی در لایه‌های میانی مدیریت این شهرستان است.

وی ادامه داد: اولویت اصلی فرماندار تهران باید افزایش سرمایه اجتماعی نظام در این شهرستان باشد و این مهم با تلاش و مجاهدت شبانه روزی و در بین مردم بودن محقق می‌شود.

استاندار تهران: برخلاف ظاهر متمول برخی از مناطق تهران، محروم زیاد داریم

استاندار تهران عنوان کرد: دولت سیزدهم، دولت خدمت به مردم است و رفتار مدیریتی رئیس جمهور به ما نشان می‌دهد که حق نداریم کار مردم را به تعویق بیاندازیم.

منصوری سپس گفت: اولویت بندی مشکلات تهران از دیگر انتظار از فرماندار تهران است و مشکلات شهرستان تهران حتما باید با این نگاه مرتفع شود؛ در این راستا هماهنگی ویژه بین همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران با فرمانداری تهران مورد انتظار است.

وی افزود: مکلف به همگرایی و وحدت برای خدمت به مردم هستیم و امروز متخصصین مدیریت در کشور به این باور رسیده اند که مسائل استان و شهر تهران با پول قابل اداره نیست و باید با کار اجتماعی متکی بر مردم این شهر را اداره کرد، البته مشکلات حاشیه شهر تهران با کار عادی حل نمی‌شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در سطح استان تهران برخلاف ظاهر متمول برخی از مناطق تهران، محروم زیاد داریم و در سطح استان به عنوان پیشانی سیاسی و اقتصادی کشور باید برای از بین بردن فقر تلاش کنیم.

وی همچنین گفت: جهاد تبیین یکی از راه‌های افزایش سرمایه اجتماعی بین شهروندان تهران است و انصافا در مقایسه با ۴۰ سال قبل به ویژه در تهران زیاد کار شده که این پیشرفت به برکت حضور و وجود، ولی فقیه است.

استاندار تهران با بیان اینکه مصمم هستیم که بسیاری از مسائل کهنه و دیرینه استان و شهر تهران را حل کنیم، افزود: نظامات حکمرانی در شهر تهران باید بازنگری و بازمهندسی شود و در برخی اوقات وظایفی که بخشداری مرکزی تهران انجام می‌دهد در حد کشور است و تقریبا کسانی که آشنا به ادبیات اولیه مدیریت در وزارت کشور هستند مشکلات مدیریتی شهر تهران را متوجه می‌شوند و با جهاد تبیین می‌توان مردم را در صحنه نگاه داشت.

آیت الله کاظم صدیقی نیز در این مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان تهران افزود: مسئولان در پاسداری از کشور و خدمت به مردم، حضرت ابوالفضل (ع) را سرلوحه خود قرار دهند که اسوه کامل ولایتمداری، شجاعت، درایت و مدیریت اسلامی پس از امام حسین (ع) بود.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف بصیرت مردم را مورد توجه قرار می‌دهند و در دوران فتنه از بی بصیرتی خواص ناراحت شدند، بصیرت همان ابزاری است که راه درست و نادرست و دوست و دشمن را نشان می‌دهد.

آیت الله صدیقی سپس گفت: حساسیت نسبت به فساد و مفسد هم از بصیرت نشات می‌گیرد و از همین رو حساسیت نسبت به فساد و مفسد، خیانت و بی عرضگی، کم کاری و چوب لای چرخ گذاشتن را باید کنار گذاشت.

وی با اشاره به مجاهد بودن حضرت عباس (س) خاطرنشان کرد: جهاد ابعاد مختلف دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی جهاد تبیین تاکید دارند، با جهاد تبیین می‌توان مردم را در صحنه نگاه داشت و نقش ولایت فقیه را در مدیریت و موفقیت کشور بیان کردِ.

آیت الله صدیقی ادامه داد: در دوره‌های مختلف سلطنتی فرهنگ ما را به یغما بردند و کشور را عقب نگه داشتند و کاری از دست مجتهدان در برابر طاغوت‌ها ساخته نبود، ولی با پیروزی انقلاب و به برکت ولایت فقیه رژیم طاغوت سرنگون شد و امروز شاهد هستیم همه شهر‌های کشور ما از قانون و پیشرفت برخوردارند و ایران از قدرت‌های برتر و از نظر علمی از نوادر تاریخ است.

تهران نیازمند حل مشکل در هم تنیدگی است

قاسم محمد طهرانی فرماندار جدید تهران با اشاره به اینکه مشکل اصلی شهر در هم تنیدگی بخش‌های مختلف با همدیگر است، بیان کرد: مهم این است هر کسی باور کند در هر جایی که قرار گرفته مرکز عالم است و کار را درست انجام دهد.

فرماندار جدید تهران گفت: باید در تفکیک مسائل قدری صبوری و وسعت نظر داشت، به جد دنبال توسعه فرمانداری هستم و با تقسیم کار می‌توان کمک کرد تا به تدریج کار‌ها را ساماندهی کنیم.

عیسی فرهادی فرماندار سابق تهران نیز در این مراسم گفت: بیشترین ظرفیت‌ها در این استان و شهرستان وجود دارد و در مقابل هم بیشترین آسیب‌ها نیز در آن قرار دارد و از همین رو مدیریت در آن تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

گفتنی است در این آیین، قاسم محمد طهرانی و محمد تاجیک به ترتیب به عنوان فرماندار تهران و بخشدار کن از سوی استاندار تهران منصوب شدند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر