کد خبر: ۷۴۱۱
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
هر چند در سال‌های اخیر جمع آوری این واجب در استان تهران روند رو به رشدی داشته، اما با حجم زیاد گردش مالی و اقتصادی استان، وضعیت جمع آوری زکات مطلوب نیست.

استاندار تهران خواستار تدوین برنامه جامع جمع آوری زکات در استان شد و گفت: فرمانداران باید نسبت تشکیل منظم جلسات شورای زکات اهتمام داشته باشند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از استانداری تهران؛ محسن منصوری در نخستین همایش طلایه داران زکات اظهار داشت: چند ماه قبل گزارش شورای زکات مبنی بر جمع آوری زکات در استان دریافت کردم، هر چند در سال‌های اخیر جمع آوری این واجب در استان تهران روند رو به رشدی داشته، اما با حجم زیاد گردش مالی و اقتصادی استان، وضعیت جمع آوری زکات مطلوب نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه در خصوص زکات در استان تهران خیلی خوب عمل نکرده ایم و با کمال تاسف مسئولان اجرایی استان و عضو شورای زکات، انجام این واجب را به درستی پیگیری نکردند.

استاندار تهران: وضعیت جمع آوری «زکات» مطلوب نیست

استاندار تهران تصریح کرد: معتقدم موضوع زکات با بخشنامه اداری پیش نمی‌رود و باید عملیاتی و جدی‌تر و در عین حال با برنامه جامع عمل کنیم، از این رو تدوین برنامه جامع زکات در استان ضروری است.

منصوری سپس گفت: کشور‌های غربی در قالب مسئولیت اجتماعی، همین موضوع زکات را از طریق تشکل‌های مردمی پیش می‌برند و ما هم باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی و حلقه‌های میانی بهره بگیریم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات فراونی بر امر زکات دارند و طبق بیانات معظم له نهضت احیای زکات باید مد نظر ارکان اجرایی قرار بگیرد.

رئیس شورای زکات استان تهران تصریح کرد: متاسفانه ما مسئولان اجرایی در بعضی مواقع به قدری غرق در کارگروه‌های جاری و اجرایی در فرمانداری‌ها می‌شویم که از تشکیل شورای زکات غفلت می‌کنیم.

منصوری گفت: به لحاظ اجتماعی و شرایط اقتصادی کشور باید واجب زکات را احیا کنیم و تاکید رئیس جمهور بر رفع فقر مطلق را می‌توان از طریق جمع آوری زکات در استان تهران محقق کنیم.

وی همچنین بیان کرد: حجم بالای گردش اقتصادی در استان تهران و وجود بسیاری از صاحبان صنایع متعهد و متدین در استان ظرفیت خوبی است که می‌توان در احیای فریضه زکات از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای احیای این فریضه در استان نیازمند دبیرخانه فعال و نوآور هستیم که به صورت جدی مصوبات شورای زکات را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر