کد خبر: ۳۶۵۵
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
راه برون‌ رفت از مشکلات اداری استفاده از فناوری اطلاعات است، راهی غیر از این برای شفافیت و از بین بردن فساد در کشور وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که تنها راه از بین بردن بستر فساد، استفاده از فناوری اطلاعات است، گفت: تحقق هوشمندسازی فرآیند ارائه خدمات دولتی به مردم، نیازمند عزم ملی است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌ پور» در مراسم تکریم سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و معارفه رئیس این سازمان با اشاره به ماموریت‌های اصلی وزارت ارتباطات، افزود: انتظارات ما در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات محقق می‌شود و این سازمان وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم طعم شیرین فناوری به مردم چشانده شود، گفت: در چند سال گذشته کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات به خوبی توانسته‌اند این کار را انجام دهند و مردم نیز تا حدی لذت فناوری را چشیده‌اند.

وزیر ارتباطات: تنها راه از بین بردن بستر فساد استفاده از فناوری اطلاعات است

زارع‌ پور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بخش دولتی هم کار‌های بسیاری شده است، بیان‌ داشت: البته تحقق همه آنچه مربوط به حوزه فناوری و دولت الکترونیکی است بر عهده وزارت ارتباطات نیست و نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها و عزم ملی دارد تا مردم بتوانند خدمات دولتی را به صورت الکترونیکی و هوشمند دریافت کنند.

وی راه برون‌ رفت از مشکلات اداری را استفاده از فناوری اطلاعات عنوان کرد و ادامه‌ داد: راهی غیر از این برای شفافیت و از بین بردن فساد در کشور وجود ندارد و سازمان فناوری اطلاعات به همراه شورای اجرایی فناوری اطلاعات وظیفه پیگیری و انجام این مهم را به عهده دارند.

وزیر ارتباطات خطاب به معاونان و روسای سازمان‌های تابعه وزارتخانه، تاکید کرد: ما در جایی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم با توسعه کاربرد‌های فناوری اطلاعات زندگی را برای مردم لذت‌بخش کنیم و باید همه تلاش‌مان را برای این منظور انجام دهیم.

وی ادامه‌داد: حمایت و خدمات سازمان فناوری اطلاعات به کسب و کار‌های بخش خصوصی باید بر مبنای نقشه راه مشخص و با هدف ارائه خدمات هوشمند به مردم باشد.

زارع‌ پور تاکید کرد: باید با بخش خصوصی واقعی کار را پیش ببریم به طوری که خدمات ارائه شده اقتصادی باشد و ماندگار و مستمر بماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت بستر‌های ارائه خدمات را وظیفه سنگینی دانست که نبود آن می‌تواند باعث عدم اعتماد شود؛ وظیفه‌ای که برعهده سازمان فناوری اطلاعات قرار دارد.

وی یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات در دوره جدید را رگولاتوری فناوری اطلاعات عنوان کرد، به طوری که وظایف همه بخش‌ها به صورت شفاف مشخص شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر