- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
درج قیمت تولید بر ۱۴ قلم کالا الزامی شد
اتاق اصناف ایران در راستای شفافسازی قیمت از طریق درج قیمت تولید بر ۱۴ (۶+۸) قلم کالا، دستورالعمل عرضه این اقلام را به اتحادیهها و اتاقهای اصناف سراسر کشور اعلام کرد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، بر اساس این دستورالعمل، قیمت تولیدکننده/ واردکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحسابهای صادره (فاکتورهای فروش) باشد و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.
هر گونه تخفیف بیش از سه درصد، باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت بگیرد و تخفیف بیش از سه درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمتگذاری اعلامی از سوی سازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.
در مواردی از قبیل (مناسبتهای ویژه، پایان سال، اعیاد و …) و لزوم اعطای تخفیفهای مقطعی بیش از میزان تعیین شده، واحدهای مربوطه باید نسبت به اخذ مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل تولید، به منظور رصد نظارت بر اعطای تخفیف واقعی به مصرف کنندگان اقدام کنند.
در این دستورالعمل آمده است، حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقههای توزیعی از تأمین کننده تا مصـرف کننده میتواند به قیمت تولیدکننده/واردکننده اضافه شود شامل مجموع ضریب سود پخش سراسری (۱۰ درصد) و سود خرده فروشی (برای کالاهای اعلام شده ۱۰-۷ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب) باشد.
همچنین در مواردی که توزیع کالا به صورت پخش سراسری نباشد مبلغ فوق به میزان ضرایب سود مصوب مربوطه کاهش مییابد. خرده فروشان باید نسبت به نصب برچسب قیمت مصرف کننده با لحاظ سود و هزینههای مجاز در چارچوب مصوبات اقدام کرده و همچنین درصد سود اعمالی را نیز بصورت شفاف درج کنند.
با توجه به بند ۲۳ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ضرورت «شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمتگذاری و روزآمد سازی شیوههای نظارت بر بازار» و همچنین ایجاد رقابت، تعدیل و واقعی نمودن قیمتها، اصلاح نظام توزیع کالا و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی ضروری است، کلیه واحدهای صنفی توزیع کننده از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ از خرید کالاهای آب معدنی، آب میوه، ماءالشعیر، نوشابههای گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ پودر لباسشویی، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بدون درج قیمت تولیدکننده بر روی بسته بندی خودداری و نسبت به نصب برچسب قیمت فروش با لحاظ سود و هزینههای مصوب به منظور شفافسازی اقدام کنند.