- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
قطار باری پاکستان- ایران- ترکیه امروز وارد کشور شد
قطار ترانزیتی پاکستان- ایران- ترکیه که حرکت آن با همکاری راه آهنهای سه کشور از سر گرفته شده است، امروز وارد کشور شد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، قطار کریدور ITI (اسلامآباد- تهران- استانبول) در ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور مقامهای عالی رتبه پاکستان، سفرای ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در اسلام آباد، حرکت خود را به سمت ایستگاه راه آهن زاهدان آغاز و امروز وارد کشور شد.
«امین پوربرخورداری» مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس در این باره اظهار داشت: در راستای فعال شدن این کریدور در نخستین مرحله، این واگنها با ورود به ایستگاه زاهدان، پس از انجام عملیات گمرکی و انتقال محموله از واگنهای پاکستانی به واگن اروپایی، از زاهدان به سمت مرز ریلی ایران و ترکیه (رازی) حرکت خواهد کرد و مقصد نهایی این محموله، آنکارا خواهد بود.
وی افزود: عملیات این پروژه با هماهنگی راه آهنهای ایران، ترکیه و پاکستان و همچنین سفارتخانههای ایران، پاکستان و ترکیه و دبیرخانه سازمان اکو در تهران، در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس گفت: با توجه به فعال شدن این کریدور پس از گذشت یک دهه و همچنین با توجه به امنتر بودن و مقرون به صرفهتر بودن هزینههای حمل ریلی در مقایسه با حمل دریایی و جادهای، امیدواریم با تحقق حمل ریلی این پروژه، حملونقل ریلی بینالمللی و حمل ترانزیتی این کریدور بیش از پیش توسعه یابد.
در سال جاری با هدف توسعه حمل و نقل بین المللی، حمل ترانزیتی کانتینری از مبدا فنلاند به مقصد هندوستان از طریق ایران انجام شد.