کد خبر: ۴۷۸۸
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است و صرفا اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است و صرفا اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می ‎باشد.

اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ لازم الاجرا می‌باشد و مشمولان این قانون مکلف به اجرای تکالیف قانونی جدید و رعایت مقررات موضوع این قانون هستند، گفت: براساس جزء (۲) بند (ب) ماده (۲۶) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده کالا‌های موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد می‌باشد.

وی تاکید کرد: براساس این مقرره، عرضه کنندگان کالا‌های طلا، جواهر و پلاتین مکلف اند از اجرت ساخت، حق العمل و سود فروش کالا‌های مذکور، ۹ درصد مالیات و عوارض محاسبه و از طرف معامله اخذ نمایند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر