کد خبر: ۵۰۱۱
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کاهش مصرف حداقل ۱۱ میلیون برگ کاغذ A ۴ در سطح کشور از نتایج بهینه سازی زیرساخت‌های نرم افزاری و بازنویسی سامانه مالیات بر مستغلات اجاری است.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از بهینه سازی زیرساخت‌های نرم افزاری سازمان و بازنویسی سامانه مالیات بر مستغلات اجاری خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، هادی خانی با بیان اینکه بهینه سازی زیرساخت‌های نرم افزاری سامانه مالیات بر مستغلات اجاری نتایج بیشماری را در پی دارد، اظهار داشت: کاهش مصرف حداقل ۱۱ میلیون برگ کاغذ A ۴ در سطح کشور برای عملکرد یک سال (مربوط به فرآیند‌هایی از قبیل تشخیص، رسیدگی، سایر اسناد و اوراق مالیاتی در پرونده‌های مربوط به مالیات بر اجاره املاک و مستغلات) و کاهش قابل توجه حجم بایگانی فیزیکی پرونده‌ها از نتایج مهم این اقدام سازمان امور مالیاتی است.

سازمان امور مالیاتی ۱۱ میلیون برگ کاغذ A ۴ صرفه جویی کرد

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات مربوط به صدور برگ تشخیص و قطعی مربوط به یک منبع مالیاتی در سطح هر اداره کل متمرکز شده است، عنوان داشت: برای مثال در حوزه املاک و مستغلات، برای یک مودی که چندین واحد مسکونی اجاری در سطح یک اداره کل دارد، یک برگ تشخیص و یک برگ قطعی صادر می‌شود و تجمیع برگ درخواست اسناد، برگ تشخیص و برگ قطعی تمام املاک یک مودی در قالب یک سند، باعث کاهش چشمگیر زمان رسیدگی و صرفه جویی در مصرف کاغد می‌شود.

وی افزود: با تلاش سازمان امور مالیاتی در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، بیش از ۹۸ هزار گزارش رسیدگی فاقد اظهارنامه داشته ایم که ضمن افزایش مطالبه حداقل ۱۶۸ میلیارد تومانی، ظرفیت مالیاتی در طول یک سال در خصوص مالیات بر مستغلات اجاری را شاهد بوده ایم.

خانی خاطرنشان کرد: رسیدگی به عملکرد سال ۱۳۹۹ این منبع مالیاتی، حداکثر ظرف مدت زمان دو ماه در کشور به سرانجام می‌رسد که در مقایسه با گذشته علاوه بر افزایش دقت و تسریع در رسیدگی، کاهش اعمال سلایق شخصی و افزایش رضایت مودی به دلیل اقناع اطلاعاتی را به همراه خواهد داشت.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر