کد خبر: ۵۱۶۶
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
تلاش نظام مالیاتی هم جلب رضایت مؤدیان برای کمک به توسعه کشور و مصارف عمومی اداره کشور و ارائه خدمات و هم برخورد جدی با دانه درشت‌ها و کسانی که متقلبانه به دنبال فرار مالیاتی هستند، می‌باشد.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش رضایتمندی مودیان با توسعه روزافزون خدمات الکترونیکی مالیاتی خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی، از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مردم، وضعیت سامانه‌ها و زیرساخت‌های سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین برخی از مسائل و مشکلات مؤدیان مالیاتی قرار گرفت.

وی در ادامه با حضور در جلسه شورای دستگاه‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی به تبیین اهداف و برنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور پرداخته و افزود: عملکرد نظام مالیاتی کشور در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا باید ضمن کمک به حاکمیت و دولت برای تأمین درآمد‌های جاری و عمومی از طریق وصول مالیات و شناسایی فرار‌های مالیاتی، نقش تنظیم گری بازار و فضای اقتصادی را نیز به مردم و فعالان اقتصادی به درستی نشان دهد. از این رو امروزه منابع مالیاتی مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و ... مطرح شده است و این یعنی نگاه سازمان امور مالیاتی کشور، قبل از نگاه درآمدی، برخورد با سوداگری و فعالیت‌های مخرب اقتصادی و در نتیجه تحقق عدالت مالیاتی در کشور است.

سازمان مالیاتی: با کسانی که متقلبانه به دنبال فرار مالیاتی هستند برخورد می‌کنیم

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی ضمن اشاره به مزایای خدمات الکترونیک گفت: هدف از این برنامه‌ها و خدمات گسترده الکترونیک، کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی کشور است، ازاین رو برای افزایش رضایت مردم و کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از هرگونه فساد سعی شده است خدمات مالیاتی لازم در پنجره واحد مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir پیاده سازی شود.

وی با بیان این که از سال گذشته مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی منتقل شده است تا در همان محل که سایر امور لازم انجام می‌پذیرد، مالیات متعلقه نیز پرداخت گردد، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل وظایف و برنامه‌های تعریف شده، به نحوی، با همه مردم در ارتباط است، پس سعی ما ارائه خدمات گسترده، در کمترین زمان و کمترین هزینه است.

خانی از دیگر برنامه‌های مهم سازمان امور مالیاتی کشور را برون سپاری پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به مراکز شماره گذاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند مالیات خود را در این بخش هنگام نقل و انتقال خودرو پرداخت نمایند. بدین ترتیب احتمال اشتباه به شدت کاهش یافته و عدالت مالیاتی نیز به نحو قابل قبولی تحقق می‌یابد.

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در سمنان اجرایی و پس از بررسی و تأیید طرح، در کل کشور اجرایی خواهد شد.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: ایجاد عدالت اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی درمیان مردم حائز اهمیت است و بسیاری از برنامه ریزی‌ها و هوشمندسازی‌های خدمات در همین راستا است وهدف ما تکمیل بانک‌های اطلاعاتی برای اشراف اطلاعاتی مناسب به فعالیت‌های اقتصادی است تا ضمن حمایت و احساس رضایت در فعالیت‌های اقتصادی شفاف، جلوی هرگونه فرار مالیاتی را بگیریم.

خانی با بیان این که سازمان امور مالیاتی کشور وظایف مهم و حساسی را بر عهده دارد؛ هم کمک به توسعه کشور و هم حفظ رضایت مردم و هم حس عدالت مالیاتی و توسعه روزافزون خدمات الکترونیک، عنوان کرد: تلاش نظام مالیاتی هم جلب رضایت مؤدیان برای کمک به توسعه کشور و مصارف عمومی اداره کشور و ارائه خدمات و هم برخورد جدی با دانه درشت‌ها و کسانی که متقلبانه به دنبال فرار مالیاتی هستند، می‌باشد، از این رو امروزه با جرایم مختلف مالیاتی مواجهیم و همکاران باید هوشمندانه‌تر با تکیه بر سامانه‌های اطلاعاتی هوشمند اهداف و برنامه‌های تعیین شده را تحقق بخشند.

وی با اشاره به این که هدف از تکمیل چتر و گستره مالیاتی، جایگزینی مالیات به جای درآمد‌های نفتی است و امروزه تلاش‌های بیشتری برای این امر صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: بایستی تمامی دستگاه‌های اجرایی با نظام مالیاتی کشور خصوصاً در اطلاع رسانی پنجره واحد مالیاتی تعامل داشته باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم و ضمن افزایش خدمات الکترونیک، زمینه توسعه کشور در تمامی بخش‌ها را نیز رقم بزنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر