کد خبر: ۷۰۶۱
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ و تا پایان بهمن ماه، ۲۹۲ هزار و ۵۰۴ تن خرما به ارزش ۲۵۵ میلیون ۱۹۸ هزار و ۲۴۲ دلار صادر شده است.

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ و تا پایان بهمن ماه، ۲۹۲ هزار و ۵۰۴ تن خرما به ارزش ۲۵۵ میلیون ۱۹۸ هزار و ۲۴۲ دلار صادر شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، سید روح الله لطیفی با بیان اینکه در کشورمان خرما‌های متنوعی تولید می‌شود، افزود: با تولید انواع خرما‌های برحی، کبکاب، شاهانی، پیاروم، کلوته، مضافتی، خاصویی و زاهدی از نظر تنوع یکی از بهترین کشور‌ها در جهان هستیم.

وی گفت: امیداوریم در سال جاری شرکت‌های دانش بنیان، هم در تولید و هم در صادرات این محصول با نگاه علمی ورود پیدا کنند.

سخنگوی گمرک ایران: بیش از ۲۹۲ هزار تن خرما صادر شد

لطیفی ادامه داد: در بازار ترکیه به ویژه در روز‌های ماه مبارک رمضان خرمای تولید فلسطین هر کیلوگرم ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیر به فروش می‌رسد، در حالی که خرمای زاهدی ایران در ترکیه، حدود ۲۱ لیر خریداری می‌شود!

وی تصریح کرد: عوامل زیادی از جمله نشان تجاری، ذائقه، بازاریابی و بازار رسانی در این امر دخیل هستند که با کمک جوانان توانمند می‌توانیم در این بازار‌ها حضور موفق تری داشته باشیم.

لطیفی در ادامه توضیح داد: ۱۲۷ هزار تن خرمای مضافتی به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار، ۵۲ هزار تن خرمای زاهدی به ارزش ۳۱.۴ میلیون دلار، ۳۴.۵ هزار تن خرمای شاهانی به ارزش ۲۵.۷ میلیون دلار، ۲۷.۳ هزارتن خرمای کلوته به ارزش ۱۶.۲ میلیون دلار، ۴.۱ هزارتن خرمای پیاروم به ارزش ۱۳.۲ میلیون دلار، ۲۸.۳ هزارتن خرمای استعمران به ارزش ۱۱.۸ میلیون دلار، ۱۱.۴ هزارتن خرمای کبکاب به ارزش ۱۰.۲ میلیون دلار، ۵۶۷ تن خرمای خاصویی به ارزش ۴۴۴ هزار دلار، چهارتن خرمای برحی به ارزش چهار هزار دلار و ۷.۳ هزارتن سایر خرما‌ها به ارزش ۵.۲ میلیون دلار در این مدت به بیش از ۷۰ کشور صادر شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر