کد خبر: ۷۱۶۰
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
وقتی ما داریم روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر ملی پرداخت صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات از قاعده‌مند شدن نگهداری و تبادل رمز ارز‌ها در کشور خبر داد و گفت پرداخت با رمز ارز‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما: رضا باقری اصل در خصوص آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در برخورد با رمز ارز‌ها گفت: وقتی ما داریم روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر ملی پرداخت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از رمز ارز خارجی خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور است بنابر این ما به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارز‌هایی که مربوط به خودمان نمی‌شود به رسمیت بشناسیم.

وزارت ارتباطات: اجازه نمی دهیم با رمز ارز‌های غیر ایرانی پرداخت صورت گیرد

باقری اصل در خصوص اینکه گفته می‌شود ممکن است رمزارز‌های رایج مورد استفاده قرار گیرد هم گفت: وقتی ما داریم روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر ملی پرداخت صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: نمی‌خواهیم خدایی نکرده مردم متضرر شوند، چون رمز ارز‌ها دارایی دیجیتال هستند و کسی که می‌خواهد تبادل انجام دهد باید مبتنی بر یک سری قواعد باید باشد. مثل قواعدی که در بورس و سایر ارز‌ها وجود دارد باید در مورد رمز ارز‌ها نیز قاعده‌مند شوند و نظامات بانکی در مورد آن‌ها رمز ارز‌ها رعایت شود.

معاون وزیر ارتباطات در پایان گفت: همکاری کاملی بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که برای کار کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس جمهور مدیریت می‌کند و در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند تصویب خواهد شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر