کد خبر: ۷۱۷۷
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
در وضعیت بنفش و غلظت ۲۰۰ تا ۳۰۰ ppm باید از تردد خودرو‌های شخصی در شهر‌ها جلوگیری شود و ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شود، در وضعیت قهوه‌ای که به ۵۰۰ می‌رسد باید شهر به حالت تعطیلی درآید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بازی با جان مردم بازی خطرناکی است، اظهار کرد: تقاضا دارم هیات رئیسه شورا از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست بخواهد تا با حضور در شورا درخصوص این آلودگی توضیح دهند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به وقوع طوفان گرد و غبار در تهران و غلظت ذرات آلاینده، اظهار کرد: قانون گذار شرایط و قواعدی را تعریف کرده که مدیران و مسئولان بر اساس آن اقدام کنند و طبق تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک تعریف شده که دولت آیین نامه‌ای را برای این شرایط مشخص کند و بر اساس آن تصمیم بگیرد.

با توجه به طوفان گرد و غبار طبق قانون تهران باید تعطیل می‌شد

وی با بیان اینکه در شرایط وجود ذرات آلاینده با غلظت کمتر از ۱۰ میکرون از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ppm وضعیت قرمز خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید تمام فعالیت‌های عمرانی، کارگاه‌های شن و ماسه همچنین تمام مقاطع تحصیلی تعطیل شود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه در وضعیت بنفش و غلظت ۲۰۰ تا ۳۰۰ ppm باید از تردد خودرو‌های شخصی در شهر‌ها جلوگیری شود و ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شود، تصریح کرد: در وضعیت قهوه‌ای که به ۵۰۰ می‌رسد باید شهر به حالت تعطیلی درآید.

وی افزود: میانگین غلظت به ۴۹۲ ppm رسید و در برخی ایستگاه‌ها اعداد بیشتری به ثبت رسیده، اما به هر شکل استاندار تهران باید اعلام کند که چرا علیرغم مصوبه دولت مبنی بر تعطیلی فعالیت ها، به تعطیلی یک بازی فوتبال بسنده شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بازی با جان مردم بازی خطرناکی است، اظهار کرد: تقاضا دارم هیات رئیسه شورا از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست بخواهد تا با حضور در شورا درخصوص این آلودگی توضیح دهند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۳ و ۲۴ قانون هوای پاک باید تهمیداتی در عرصه بین المللی اندیشیده شود تا آلودگی‌ها وارد کشور نشود و از طرفی دیگر هر سال ۳۰۰ هزار هکتار جنگل سازی صورت بگیرد که مسئولان امر باید توضیح دهند در این خصوص چه اقدامی کرده اند. درد زمانی برطرف می‌شود که به قوانین عمل شود که این موضوع را نمی‌بینیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه امروز غلظت ذرات معلق در مناطق بالاست، گفت: عمده مناطق در وضعیت قرمز هستند و شرایط نشان می‌دهد که یک نوع بی تفاوتی در خصوص سلامت مردم وجود دارد که این مسئولیت باید در کمیته اضطرار آلودگی هوا و سازمان مدیریت بحران جدی گرفته شود. تقاضا داریم که شهردار تهران در این زمینه تصمیم گیری کند و حالا که نهاد مربوطه وظیفه خود را به فراموشی سپرده، شهرداری در این زمینه توضیح دهد و کاری انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد: در کمیته اضطرار آلودگی هوا باید شخص شهردار حضور پیدا کند نه اینکه زمانی که آیین نامه بر تعطیلی تاکید دارد یک یا دو نفر از اعضای کمیته برای این شرایط تصمیم بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از اورژانس نیز تقاضا داریم که گزارشی را ارائه دهد که این شرایط و تصمیمات چه تأثیرات سوء و بدی را به دنبال داشت.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر