- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فاصله کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا را فاصلهای کهکشانی دانست و با انتقاد از وضعیت تولید داخل گفت: دیگر دوران اینکه کاپوت و چراغ خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در خصصو کیفیت خودروها گفت: خودرو در همه دنیا بر اساس نظرهای کارشناسان تصادفات هم میتواند نقش پیشاوقوعی در ارتباط با جلوگیری از تصادف داشته باشد و هم نقش پساوقوعی در ارتباط با حفظ جان سرنشینان آن را ایفا کند، ما باید به سمت تولید خودروهایی برویم که از جان راننده و سرنشین محافظت کند.
فاصله کهکشانی خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا
حسینی با اشاره به سیستمهای ایمنی روی خودروها اظهار میکند: وقتی از ترمز A.B.S و کیسه هوا صحبت میکنیم اینها جزو آپشنها و امکاناتی است که خیلی قدیمی شده است. امروز دنیا به سمت اتومبیلهای هوشمند و خودران رفته که دیگر نیازی به حضور راننده در آن وجود نداشته باشد. امروز وقتی خودمان را با تکنولوژی روز دنیا مقایسه میکنیم میبینیم که فاصله ما با آنها کهکشانی است.
او ادامه میدهد: در این میان، اما آنچه که بیشتر مایه تاسف است این است که خودروسازان ما هیچوقت ایراد خودشان را نپذیرفتند و از بابت این ایراد هیچوقت از مردم عذرخواهی نکردند. همیشه حق به جانب گفتند که ما بهترینیم. البته واقعا خودروسازان ما بهترینند، شما ببینید وقتی بنز و .. خودرو میسازند باید برای خرید آن کلی التماس کنند و تسهیلات بگذارند، اما خودروسازان ما همین خودروها را هم با شرط و شروط میگذارند و پیش فروش میکنند و هزار و یک بامبول و اداواطوار در میآورند!
خودروسازان بابت کاستیها معذرت خواهی کنند
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی میافزاید: آن چیزی که به نظرم مردم را ناراحت میکند همین مسائل است. یک خودروساز بیاید و بگوید مقدورات من همین است و بابت کاستیها معذرت میخواهم و به خاطر این کاستی این امتیازات را هم در خدمات پس از فروش و نحوه واگذاری و شرایط فروش و ... در نظر میگیرم.
خودروسازی ما فاصلهاش با استانداردهای روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سالها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینههای هنگفت به کشور است.
حسینی از نحوه مصرف سوخت خودروها نیز انتقاد کرده و میگوید: امروز در دنیا دیگر ماشینی که صدی ۱۵ بسوزاند نداریم. با یک دو دو تا چهاری ساده اگر همین خودروهایی که الان در حال تردد هستند را کنار بگذاریم و ماشین خوب و کم مصرف خارجی با مصرف صدی سه و چهار بیاوریم.
با اختلاف پول بنزینی که صرف جویی میشود، میتوان به کارکنان دو شرکت خودروساز بزرگ گفت بروید در خانه بنشینید و ما پول شما را از همین رقم صرفهجویی شده میدهیم. این برای کشور خیلی به صرفه است.
با جابهجا کردن کاپوت و چراغ خطر خودروی جدید تولید نمیشود
وی به تصمیم مجلس برای واردات خودرو هم اشاره کرده و تصریح میکند: به نظرم با تصمیمی که گرفته شده اگر اجرایی شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد. خودروسازان متوجه شدند که وقت آن رسیده که تغییر جدی در کیفیت خودرو اعمال کنند.
دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است. باید پلتفرم تغییر کند و سامانهها و سیستمهای ایمنی را ارتقاء دهند. باید در مصرف سوخت و آلایندهها تعییر جدی داده شود. برای ایمنی سرنشینان، استحکام اتاق و بدنه خودرو باید تغییر جدی پیدا کند.
آمار حریق خودروها در اثر تصادفات بسیار بالاست
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه میدهد: اینکه دو تا ماشین به هم بخورند و تقی به توقی آتش بگیرند، اصلا پذیرفته نیست. آمار و درصد حریق خودروها چه خود به خود و چه در اثر تصادف بسیار بالاست. در تصادف لرستان که در ایام نوروز رخ داد، هشت نفر زنده زنده در آتش سوختند. دو وسیله دچار حریف شد، چه کسی میخواهد جواب اینها را بدهد؟
حسینی در خاتمه میگوید: در همه جای دنیا خطای انسانی پذیرفته شده است و همه این را پذیرفتند که انسان ممکن است و میتواند خطا داشته باشد، اما مجازات یک خطا نباید مرگ باشد و یک نفر و همراهانش جان خود را از دست بدهند.
خطا پذیرفته شده است، راه و خودرو باید قابلیت این را داشته باشند که بتوانند آن خطا را جبران کنند. اما متاسفانه این اتفاق امروز نمیافتد. یعنی هم بخشی از راههای ما این ایراد را دارد که بخشنده نیست و خودروی ما هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد.