- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
ایربگ خودرو M.V.M «حامد سلطانی» باز نشد؛ فوت همسر و دختر مجری تلویزیون
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به باز نشدن ایربگهای خودروی حامد سلطانی در تصادفات اخیر این مجری تلویزیون، از تعیین سهم تقصیر کارشناسان پلیس راه برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه در این سانحه خبر داد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از تسنیم؛ سحرگاه پنجشنبه ۱۶ خرداد حامد سلطانی؛ مجری برنامه تلویزیونی برنامه اعجوبهها با خانوادهاش و با خودروی M.V.M در کیلومتر ۷۰ محور خور و بیابانک به طبس دچار سانحه رانندگی شد.
سلطانی در این سانحه درناک؛ همسر و پسر خردسالش را از دست داد و خود و دختر هشت ساله اش نیز مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافتند.
سرهنگ عین الله جهانی درباره علت این سانحه و با اشاره به تعیین سهم تقصیر برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه گفت: در این تصادف، خودروی آقای سلطانی حین تردد، ابتدا از جاده خارج شده و سپس خودرو به جاده بازگشته، اما در نهایت به لاین مقابل (سمت چپ) رفته و خودرو در لاین مخالف واژگون شده بود.
وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، علت تامه این واژگونی و خروج از جاده را سه مورد اعلام کردند، تصریح کرد: نخست بیمبالاتی از جانب سازمان استاندارد کشور به علت عدم رعایت نظامات دولتی، بیتوجهی، بیاهمیتی به ایمنی راننده و سرنشینان و تأیید ورود و ساخت خودرو فاقد کیفیت، دوم بیمبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی توسط شرکت یا کارخانه سازنده خودرو به علت باز نشدن ایربگهای خودرو و سوم بیاحتیاطی توسط راننده خودرو به علت عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی، علت تامه تصادف مذکور است.
به گفته این مقام انتظامی، برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوط در این تصادف سهم تقصیر تعیین و گزارش سانحه رانندگی مذکور به مرجع انتظامی و قضائی ارسال شده است.
جهانی افزود: به هر حال ممکن است که تصادف در برخی موارد مانند مورد مذکور اجتنابناپذیر باشد، اما سؤال اصلی این است که آیا هر واژگونی و تصادفی باید منجر به فوت یا مجروحیت سرنشینان شود یا اینکه این سؤال مطرح میشود، در صورتی که خودروی مذکور ایمنیهای لازم و کافی را داشت، نتیجه این سانحه تأسفبرانگیز، مرگ سرنشینان بود؟! قطعاً پاسخ منفی است.
معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور یادآور شد: اگر حداقل استاندارهای جهانی در خودروسازی کشور وجود داشته باشد، قطعاً ایمنی سرنشینان بیش از پیش تأمین شده و بخش عمدهای از جانباختگان سوانح رانندگی به جای فوت، مجروح شده و مجروحان تصادفات نیز دیگر مجروح نخواهند شد یعنی تصادفات فوتی تبدیل به جرحی و تصادفات جرحی تبدیل به تصادفات خسارتی میشود.