کد خبر: ۸۲۸۳
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰
نفتالی بنت در بیانیه‌ای از انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران به دلیل ناتوانی در توضیح آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده، قدردانی کرده است.

نخست وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد وارد ابوظبی شد تا با رئیس امارات متحده عربی دیدار کند. این سفر بدون اعلام قبلی انجام شد و قرار است دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای صحبت کنند، اما جزییات مسائل مورد گفتگو روشن نیست.

به گزارش اکوپل نیوز، سفر نفتالی بنت به ابوظبی (سومین سفر او به این کشور در ماه‌های اخیر) برای دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، بدون اعلام قبلی انجام شده است.

سفر نخست وزیر اسرائیل به امارات همزمان با استقبال این کشور از قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران انجام می‌شود.

اسرائیل از قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران استقبال کرد

بنت خواستار بازگردانده شدن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل شده است.

او در بیانیه‌ای از انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران به دلیل ناتوانی در توضیح آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده، قدردانی کرده است.

به گفته نخست وزیر اسرائیل، این قطعنامه نشان دهنده «چهره واقعی» جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت که اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی با یکدیگر همکاری کردند.

بنت تأکید کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خود ادامه دهد، کشور‌های بزرگ باید پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل بازگردانند.

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل نیز اقدام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی را گامی مهم خواند و در عین حال گفت که جامعه جهانی در کنار محکوم کردن اقدامات ایران باید گام‌های عملی و اجرایی بردارد.

وزارت امور خارجه اسرائیل هم از قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد و آن را نخستین اقدام ضروری برای وادار کردن ایران به اجرای تعهدات پادمانی‌اش خواند.

در این اطلاعیه تأکید شد که ایران تلاش برای دست‌یابی به توانایی نظامی اتمی را هرگز متوقف نکرده و «به صورتی خستگی‌ناپذیر» شواهد را پنهان و بازرسی‌ها را مختل می‌کند تا جامعه جهانی را فریب دهد.

وزارت امور خارجه اسرائیل تأکید کرد: «زمان آن رسیده که جهان از عملکرد حرفه‌ای و اخلاقی آژانس حمایت کرده و از همه ابزار‌های موجود برای مقابله با ایران استفاده کند.»

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر