- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
فرآیند حذف چک در عملیات غیر بیمه گری بیمه ایران آغاز شد
با راه اندازی سامانه جامع پرداخت الکترونیکی در عملیات غیربیمهگری، صدور چک حذف و پرداخت آنلاین به مشتریان بیمه ایران اجرایی شد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بیمه ایران، علی حسین طهماسبی با اعلام این خبر افزود: امروزه ارائه خدمات الکترونیک مطلوب و مناسب به مشتریان، سرلوحه اقدامات بیمه ایران بعنوان یک شرکت بازرگانی مشتری محور قرار گرفته است و بیمه ایران بعنوان لیدر صنعت بیمه کشور همواره با پشتیبانی و شناسایی راهکارهای جدید، در صدد بهبود فرآیندها، نیازمندیها و چالشهای صنعت بیمه کشور است.
این شرکت در راستای تاکیدات مدیر عامل و با درک این شرایط، تلاش میکند تا با حرکت هوشمندانه در مسیر بیمه گری دیجیتال، خدمات متنوعی در صدور وپرداخت خسارت الکترونیکی در عملیاتهای بیمه گری وغیر بیمه گری به نحو مطلوب به مشتریان ارائه دهد.
به همین جهت سامانه "بیمه ایران من"، ارائه خدمات اینترنتی و هوشمندسازی سامانههای دریافت و پرداخت حق بیمه، خسارت و سایر هزینهها، به منظور افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و گام برداشتن در مسیر تحقق بیمه داری دیجیتال، صورت میگیرد.
در این خصوص مدیریت مالی شرکت اقدامات متعددی در ماههای گذشته با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و آمار آغاز کرد و اخیرا توانست با جمع آوری حسابهای بانکی جاری، توفیقات زیادی در زمینه پرداخت الکترونیک و بدون صدور چک در عملیاتهای غیر بیمه گری کسب نماید.
طهماسبی با اشاره به مشکلات متعددی که صدور چک بخصوص در سامانه صیاد برای شرکت ومشتریان ایجاد کرده بود گفت: با استقرار سیستم جدید پرداخت الکترونیک در عملیاتهای غیر بیمه گری اعم از پرداخت هزینههای اداری، الحاقیههای برگشتی آحاد جامعه و بیمهگذاران وهزینه سرویسها و خدماتی که بیمه ایران از سایر سازمانها و شرکتها میگیرد، دیگر چک صادر نمیشود وتمامی مراحل پرداخت از طریق مجوز ومیزان اختیاراتی که به کاربر سیستم داده شده، بدون نیاز به حضور مشتریان و بر اساس مدارک ومستنداتی که ارسال شده، به صورت متمرکز واز طریق یک حساب به صورت مستقیم در وجه مشتریان کارسازی خواهد شد.
وی در ادامه افزود: جلسات متعددی با حوزه فناوری اطلاعات و آمار شرکت برای استقرار این سیستم داشتیم و برای انجام مراحل مختلف و راستی آزمایی، این طرح را بصورت پایلوت، در بیمه ایران استان یزد و شعبه بازار تهران و مدیریت مالی آغاز کردیم و پس از انجام موفقیت آمیز آن در این مراکز، بزودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
مدیرکل امور مالی در خصوص مزایای این طرح تصریح کرد: در این سامانه مسئول صدور سند، پس از ثبت سند و صدور دستور پرداخت بر اساس مجوزهای اعطا شده، بصورت اتوماتیک و مستقیم، بدون واسطه و نیاز به کارمند و متصدی بانک، به حساب اعلام شده مشتری واریز مینماید و دیگر نیازی به صدور و ارسال چک به بانک نیست.
به این ترتیب حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان بیمه ایران، که در مراکز مختلف مشغول صدور چک هستند میتوانند در واحدهای دیگر بکارگیری شوند.
علاوه بر این با کاهش مراجعات برای دریافت وپرداخت چک، به میزان قابل توجهی از تردد مراجعین کاسته میشود که خود این موضوع، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ وصنعتی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
طهماسبی جمع آوری تمام حسابهای جاری در داخل شرکت را از دیگر دستاوردهای این طرح برشمرد وگفت: با استقرار این سیستم و یکپارچه سازی فرآیند پرداخت، حدود ۶۰۰ حساب جاری بسته خواهد شد همچنین در کوتاهترین زمان ممکن (کمتر از ۲ ساعت)، هزینهها در حساب مشتریان کارسازی خواهد شد و در این فرآیند برای یک بار، حساب مشتریان و افرادی که مدنظر پرداخت هستند از طریق سامانه بیمه مرکزی و بانک مرکزی کنترل میشود و پس از تایید، مشخصات این افراد در سیستم ثبت میگردد و از این به بعد، همانند سایر سامانههای الکترونیک، تمام هزینههای آنها در سیستمهای مالی سراسر کشور بر اساس بخشنامهای که ابلاغ شده، قابل پرداخت خواهد بود.
مدیرکل امور مالی در پایان افزود: استقرار این سامانه منجر به یکپارچه سازی پرداختها شده و مشتریان را از مراجعه به بانک و بیمه برای دریافت چک بی نیاز خواهد کرد و چالشهای صدور ودریافت چک را از بین خواهد برد.