کد خبر: ۹۲۲۲
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
شرکت اپل گفته است که نرم‌افزار‌های جدید «امکان به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی را فراهم می‌کند» و از همه کاربران ابزار‌های این شرکت خواسته که حتما دستگاه‌های خود را به روز کنند.

شرکت اپل می‌گوید در تازه‌ترین نسخه‌ای برای به‌روزرسانی تلفن‌های آی‌فون، تبلت‌های آی‌پد و کامپیوتر‌های مک منتشر کرده، نواقص امنیتی مهم سیستم‌های عامل این ابزار‌ها را رفع کرده است؛ نواقصی که به گفته اپل ممکن است هکر‌ها به شکل فعالانه‌ای از آن‌ها سوءاستفاده کرده باشند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی، این شرکت آمریکایی گفته است که نرم‌افزار‌های جدید «امکان به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی را فراهم می‌کند» و از همه کاربران ابزار‌های این شرکت خواسته که حتما دستگاه‌های خود را به روز کنند.

کارشناسان این صنعت معتقدند که این نقص می‌تواند به هکر‌ها امکان دهد کنترل کامل دستگاه‌های هک‌شده را در دست بگیرند.

نقص امنیتی در محصولات اپل؛ دستگاه‌هایتان را به روز کنید

این به‌روزرسانی برای آی‌فون ۶ اس به بعد، آی‌پد ایر، آی‌پد پرو ۲ به بعد و آی‌پد نسل پنجم به بعد در دسترس قرار گرفته است.

این نرم‌افزار همچنین برای آی‌پد مینی ۴ و نسخه‌های جدیدتر و آی‌پاد تاچ (نسل هفتم) در دسترس است.

به کاربران کامپیوتر‌های این شرکت که از سیستم عامل مانتری استفاده می‌کنند نیز توصیه شده است که سیستم عامل کامپیوتر خود را به روز کنند.

اپل گفته است که هکر‌ها از این نقص برای نفوذ به نرم افزار «وب‌کیت» بهره برده‌اند. «وب کیت» یک موتور مرورگر وب است که توسط اپل ارائه شده و مرورگر سافاری نیز از آن استفاده می‌کند.

این شرکت می‌گوید در صورتی که کاربری به «محتوای مخربی» که هکر‌ها طراحی کرده و بر روی اینترنت منتشر کرده‌اند، سر زده باشند، هکر‌هایی که آن محتوا را طراحی کرده‌اند می‌توانند به دستگاه‌های آن کاربر دسترسی داشته باشند.

تاکنون هیچ گزارش تایید شده‌ای حاکی از استفاده از این نقص امنیتی علیه افراد یا سازمان‌ها گزارش نشده است.

تحلیل از جو تایدی، گزارشگر دنیای مجازی بی‌بی‌سی

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، بخشی روزمره (و گاهی آزاردهنده) از زندگی همراه با فناوری پیشرفته هستند، اما به‌روزرسانی اخیر اپل موردی است که نباید نادیده گرفت.

دنیای امنیت سایبری به درستی نگران قدرت بالقوه‌ای است که هکر‌ها می‌توانند در صورت هدف قرار دادن دستگاهی که در برابر این حمله آسیب پذیر است، از آن استفاده کنند؛ بنابراین منطقی است که تنظیم‌های مربوط در ابزار‌های اپل خود را بررسی کرده و نرم‌افزار تصحیح آن را نصب کنید.

حتی بهتر این است که به‌روز رسانی خودکار را روشن کنید.

برای اکثر قریب به اتفاق کاربران، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا هیچ گزارشی نیست که نشان دهد هکر‌ها از این حفره امنیتی برای انجام حملات گسترده علیه کاربران به طور عام استفاده کرده‌اند.

همچنین باید گفت که سروصدای ایجاد شده در در رسانه‌های اجتماعی در مورد به‌روز رسانی امنیتی، احتمالاً مبالغه‌آمیز است.

اپل به‌روزرسانی‌های امنیتی اضطراری مشابهی را در طول سال - آخرین بار در ماه مارس - بدون هیاهو یا ایجاد وحشت بی‌مورد منتشر کرده است.

گزارش خطا
برچسب ها: اپل
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر