کد خبر: ۹۴۵۳
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
قوه قضاییه هم‌زمان برای برخورد با مجرمان خشن و زورگیران ستادی ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها توسط دادستانی کل کشور با کمک ضابطین تشکیل داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از استراتژی جامع عدلیه در مبارزه همه‌جانبه با جرائم خشن خبر داد و تاکید کرد همه دستگاه‌های ذی‌ربط به خط شده‌اند تا با هم‌افزایی و هماهنگی هوشمندانه از مقوله امنیت اجتماعی صیانت کنند.

به گزارش اکوپل نیوز، اصغر جهانگیر در سخنانی با اشاره به این‌که مطالبه مردم برخورد قاطعانه با مجرمان خشن و زورگیران و اشرار است تصریح کرد: قوه قضاییه هم‌زمان برای برخورد با مجرمان خشن و زورگیران طبق قانون و دستورات مؤکد رئیس محترم دستگاه قضا چند اقدام را عملی کرده است: ۱-تشکیل ستادی ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها توسط دادستانی کل کشور با کمک ضابطین ۲- تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به سرقت‌های خشن و زورگیری در دادسرا‌ها و محاکم ۳- عدم ترحم به مجرمان خشن ۴- تأسیسات ارفاقی شامل مجرمان حرفه‌ای و خشن نمی‌شود ۵- برخورد قاطع سریع و بدون فوت وقت در مورد مجرمان جرائم خشن.

دبیر شورای‌ عالی پیشگیری از وقوع جرم همچنین اضافه کرد: استراتژی عدلیه در مواجهه با جرائم خشن یک استراتژی جامع و مبارزه همه‌جانبه است یعنی قوه قضاییه هم قاطعانه با سلب‌کنندگان امنیت و مجرمان جرائم خشن برخورد و اشد مجازات را اعمال می‌کند که این امر با نظارت دادستانی کل از طریق دادستان‌های سراسر کشور عملیاتی شده است و هم بر مبنای قاعده پیشگیری از وقوع جرم در این بستر حرکت می‌کند تا زمینه‌ها و مصداق‌های این‌گونه جرائم را ریشه‌کن کند و هم همه دستگاه‌های ذی‌ربط را به خط می‌کند تا در اقدامی هماهنگ و با هم‌افزایی حداکثری ضریب امنیت اجتماعی را افزایش دهد که این اقدامات پیشگیرانه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و از طریق معاونت‌های اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری‌های سراسر کشور دنبال خواهد شد.

استراتژی جامع قوه قضاییه مبارزه همه‌جانبه با جرائم خشن است

وی افزود همکاری و هم‌افزایی نهاد‌ها و از جمله استفاده از ظرفیت بسیج در مهار جرائم خشن و افزایش امنیت اجتماعی تاثیر بسزایی دارد ضمن این‌که آگاهی حقوقی و عمومی مردم به‌طورکلی منحنی جرائم را به سمت کاهش سوق می‌دهد.

جهانگیر با اشاره به این‌که استراتژی جامع عدلیه در برخورد با مجرمان خشن برطرف‌کننده نگاه‌های تک‌بعدی و ناقص است گفت: بدون شک شدت و قاطعیت مجازات‌ها در مورد مجرمان خشن بازدارندگی ایجاد می‌کند، ولی هم‌زمان به علت‌ها در شکل‌گیری جرائم و ناهنجاری‌ها هم توجه داریم به عبارت دیگر قاطعیت در مجازات‌ها حاشیه امن متجاوزان و مجرمان حرفه‌ای و خشن، قداره‌بندها، اشرار و زورگیر‌ها را ناامن می‌کند و هم‌زمان و به موازات آن پیشگیری از وقوع جرائم و تلاش‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی در دستور کار است.

معاون قوه قضاییه همچنین با اشاره به نقش بی‌بدیل و برجسته رسانه‌ها و مطبوعات و متولیان فرهنگی در مقوله امنیت اجتماعی و کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌های بیرونی و ضدانقلاب تلاش و تقلا می‌کنند تا از برخی اتفاقات حاشیه‌های سیاسی و مغرضانه ایجاد کنند که انتظار می‌رود رسانه‌های دلسوز کشور این خط و خباثت دشمن را برملا کنند.

جهانگیر همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: به قسمت‌ها و بخش‌های مختلف معاونت پیشگیری از جرم دستور داده شده است تا از همه ظرفیت‌ها برای شناسایی مجرمان جرائم خشن استفاده شود و در همین راستا از ظرفیت‌های مردمی نیز بهره‌برداری شود و سامانه سجام از طریق گزارش‌های مردمی با همکاری دادستان‌ها و ضابطان با قید فوریت این مساله را دنبال خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد که حتما برنامه‌ها و اقدامات مستمر قوه قضاییه در زمینه مبارزه همه‌جانبه با جرائم خشن و زورگیری به اطلاع مردم مؤمن و شریف کشورمان خواهد رسید.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر