کد خبر: ۲۲۸۳
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
دولت‌ها ابزار‌های لازم را برای نابود کردن رمزارز‌ها در اختیار دارند گفت: در نهایت اگر ببینند راه دیگری ندارند آن‌ها را از بین خواهند برد.

ری دالیو معتقد است دولت‌ها و نهاد‌های نظارتی امکان نابود کردن رمزارز‌ها را دارند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، ری دالیو معتقد است در صورت تداوم موفقیت‌های بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی، نهاد‌های نظارتی کنترل تحولات رمزارز‌ها را در دست خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه، دولت‌ها ابزار‌های لازم را برای نابود کردن رمزارز‌ها در اختیار دارند گفت: در نهایت اگر ببینند راه دیگری ندارند آن‌ها را از بین خواهند برد.

دولت‌ها توان نابود کردن رمزارز‌ها را دارند؟

او ارز‌های دیجیتالی را جایگزینی خوب برای وجه نقد دانست، اما اعلام کرد که هنوز طلا بخش بزرگی از سبد دارایی اش را تشکیل می‌دهد؛ هر چند که خود بخش کمی از دارایی اش را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است.

این میلیاردر مشهور آمریکایی بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی را فاقد ارزش ذاتی دانست.

وی با اشاره به پدیده جنون گل لاله هلندی در اقتصاد گفت: در طول تاریخ همواره به یک سری از چیز‌ها خیلی بیشتر از ارزششان بها داده شده، اما در نهایت تبشان در بین مردم خوابیده است و کسانی متضرر شده اند که آخر از همه و گرانتر از همه آن‌ها را خریده اند.

در ماه‌های اخیر رشد سرسام آور قیمت رمزارز‌ها توجهات بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است.

جدا از نگرانی در خصوص امنیت سرمایه گذاران، بسیاری از دولت‌ها و نهاد‌های قانونی در کشور‌های مختلف نسبت به برهم خوردن ثبات مالی و بانکی جهانی به خاطر رمزارز‌ها هشدار داده اند.

نوسانات بالای قیمتی رمزارز‌ها بسیاری از سرمایه گذاران را دچار خسارت‌های هنگفت کرده است.

بیت کوین که خود نوسانات کمتری نسبت به بسیاری از ارز‌های دیجیتالی داشته، پس از رسیدن به قله قیمتی ۶۲ هزار دلاری به نصف قیمت سقوط کرد و اکنون به ۴۷ هزار دلار رسیده است.

رویکرد کشور‌ها نسبت به رمزارز‌ها از ممنوعیت کامل در چین تا شناسایی رسمی بیت کوین به عنوان پول رسمی در السالوادور متغیر بوده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر