کد خبر: ۵۰۴۱
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
روز دوشنبه ساعت ۱۵:۱۰ به وقت گرینویچ، قیمت این بیت کوین با ۳.۳ درصد کاهش به حدود ۴۰۹۰۰ دلار رسید.

ارزش رمزارز بیت‌ کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، افت ارزش این ارز دیجیتالی در زمانی روی داده که بسیاری از معامله‌گران، پس از شوک ناشی از همه‌گیری سویه «اومیکرون» ویروس کرونا، این بار در پی سیاست‌های پولی فدرال رزرو برای افزایش دوباره نرخ بهره، نگران آینده سرمایه‌گذاری در این بازار هستند.

بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد

روز دوشنبه ساعت ۱۵:۱۰ به وقت گرینویچ، قیمت این بیت‌ کوین با ۳.۳ درصد کاهش به حدود ۴۰۹۰۰ دلار رسید؛ آنهم در حالی که نیم ساعت قبل از آن به پایین‌ترین سطح از ماه سپتامبر یعنی ۳۹ هزار و ۶۶۳ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود.

ارزش بیت‌ کوین که در اواخر سال گذشته میلادی تا حدود ۶۷ هزار دلار افزایش یافت، با انتشار خبر نرخ تورم ۶.۸ درصدی در ایالات متحده دستخوش تغییر شد. زیرا فدرال رزرو تصمیم گرفت برای مقابله با این نرخ تورم همچنین افت قابل توجه نرخ اشتغال، نرخ بهره را دست‌کم برای دو سال آینده افزایش دهد.

این سیاست تاثیر مستقیم بر بازار‌های با ریسک بالا همچون بازار رمزارز‌ها داشت و باعث گردید بیت‌کوین از ابتدای سال جدید میلادی نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

کم نیستند سرمایه گذارانی که معتقدند ویژگی‌های بیت‌کوین از جمله اینکه عرضه آن توسط الگوریتم‌ها محدود می‌شود، آن را به پناهگاهی امن در برابر تورم تبدیل کرده است؛ اما این طلای دیجیتال اگر فدرال رزرو وارد عمل شود، تا حدودی جذابیت خود را از دست خواهد داد.

مارکوس سوتیریو، از تحلیلگران بازار‌های ارز دیجیتال، دربارۀ تحولات احتمالی پیش‌رو می‌گوید: «همه چیز به داده‌های رسمی از جمله نرخ تورمی بستگی دارد که جمعه آینده منتشر خواهد شد.

اگر داده‌های منتشر شده از انتظارات بازار فراتر رود، می‌توان انتظار فروش بیشتر بیت‌کوین را داشت. زیرا سرمایه‌گذاران محاسبه می‌کنند که هرچه تورم بالاتر باشد، فدرال رزرو احتمالا سریع‌تر عمل می‌کند».

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر