کد خبر: ۵۲۴۰
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
شرکت «بیت‌پی» به بلومبرگ اعلام کرد که استفاده از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت از ۹۲ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۶۵ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بر اساس اعلام یکی از بزرگ‌ترین پردازشگر‌های پرداخت رمزنگاری جهان، اگرچه ممکن است بیت‌کوین در حال حاضر با ارزش‌ترین ارز دیجیتال باشد، اما مصرف‌کنندگان و کسب و کار‌ها برای خرید به توکِن‌های دیجیتال دیگری هم متمایل شده‌اند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، شرکت «بیت‌پی» به بلومبرگ اعلام کرد که استفاده از بیت‌ کوین به عنوان یک روش پرداخت از ۹۲ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۶۵ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

با این حال، آلت‌کوین‌هایی مانند اترتوکن‌اتریوم، استیبل‌کوین‌ها و ممکوین‌ها رمزارز‌های خرید عمده شرکت بیت‌پی را تشکیل می‌دهند.

چرا از آلت‌کوین‌ها بیشتر استفاده می‌شود؟

دلایل مختلفی برای این سؤال که چرا از آلت‌کوین‌ها برای پرداخت بیشتر استفاده می‌شود، وجود دارد.

نخست آنکه بازار‌های رمزارز‌ها از اوایل نوامبر بسیار در نوسان بوده است. با افزایش ۶۰ درصدی ارزش بیت‌کوین در سال گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران به رمزارز‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنند.

آلت‌ کوین یا بیت‌ کوین؛ کدام را ترجیح می‌دهید؟

برخی از تحلیلگران بازار رمزارز‌ها با توجه به نوسانات ارزش بیت‌کوین بر این نظرند که استیبل‌کوین‌ها یک راه امن‌تر برای معاملات هستند.

در مورد ممکوین‌ها، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا دوج‌کوین را بیش از بیت‌کوین تبلیغ کرده است. این تبلیغات بیشتر به دلایل زیست‌محیطی بوده است، زیرا انرژی کمتری نسبت به استخراج بیت‌کوین مصرف می‌کند. ایلان ماسک روز جمعه گفت که از دوج می‌توان برای خرید کالا‌های این شرکت استفاده کرد.

مردم با رمزارز‌های خود چه کردند؟

بر اساس اعلام بیت‌پی، سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها، کالا‌های لوکس مانند ساعت، اتومبیل، قایق، جواهرات و حتی طلا خریداری کردند، رویدادی که تعجب همگان را برانگیخت.

شرکت بیت‌پی که از سال ۲۰۱۱ به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پرداخت با رمزارز‌ها را بپذیرند، اعلام کرده که در حال حاضر حدود ۶۶ هزار تراکنش رمزنگاری را در ماه پردازش می‌کند.

در حال حاضر شرکت‌های اصلی‌تر مانند «پی‌پل» و شرکت‌هایی مانند «فین‌تک» در حال ورود به فضای پرداخت ارز‌های دیجیتال هستند، فضایی که به گفته مدیر اجرایی بیت‌پی هنوز بسیار جوان است. او احتمال داد که در دو سال آینده شاهد رشد بسیار قابل توجهی در این مسیر باشیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر