کد خبر: ۳۷۶۳
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
با موافقت هئیت دولت مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم می‌توانند در سامانه «ثمن» ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهرانی‌ها فقط می‌توانند در شهر‌های جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، گفت: امکان ثبت نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم در این طرح فراهم شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» درباره اینکه تهرانی‌ها در کدام شهر‌ها امکان ثبت نام دارند، گفت: امکان ثبت نام تهرانی‌ها در شهر‌های جدید فراهم است که البته پردیس در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داده نشده است.

وی ادامه داد: در شهر جدید پردیس ظرفیت جدید وجود ندارد و فقط توانستیم در دوره اول ثبت نام مسکن ملی در این شهر متقاضی بپذیریم. امکان ثبت نام اکنون فقط در شهر‌های جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی فراهم است.

شرایط جدید مجرد‌ها در نهضت ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: خبر خوب این است که مبلغ تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را علاوه بر اینکه به متقاضیان در شهر‌های جدید تخصیص می‌دهیم، به صورت خود مالک هم پرداخت می‌کنیم.

وی توضیح داد: یعنی اگر قصد خرید واحد مسکونی در تهران را داشته باشید همین مقدار تسهیلات به پروژه‌های درحال ساخت نیز واگذار می‌شود و خریداران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

به گفته معاون وزیر راه، «خودمالک» یعنی تسهیلات برای ساخت به سازنده داده می‌شود و به نام خریدار فروش اقساطی می‌شود. بر این اساس علاوه بر انبوه سازان، سازندگان در بافت فرسوده و سایر بافت‌های شهری نیز این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

محمودزاده افزود: برای دریافت تسهیلات جدید مسکن لازم نیست که حتما ساخت‌ و ساز در شهر‌های جدید باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است بخش زیادی از متقاضیان مسکن در داخل بافت شهر‌ها هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با استفاده از تسهیلات ۴۵۰ میلیونی شروع به ساخت و ساز کنند.

مجرد‌های جدیدی که امکان ثبت نام در طرح مسکن را دارند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرساری هم چنین درباره امکان ثبت نام گروه‌های جدید مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با موافقت هئیت دولت مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم می‌توانند در سامانه «ثمن» ثبت نام کنند.

وی توضیح داد: با این حال ثبت نام برای سایر مجرد‌ها مشروط است، به این شکل که سایر مجرد‌ها اکنون می‌توانند در طرح نهضت ملی ثبت نام کنند، اما هنگام تحویل واحد مسکونی حتما باید متاهل باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس اکنون پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱|
در انتظار بررسی: ۰|
غیر قابل انتشار: ۰
کورش
Netherlands
۲۲:۴۶ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰
0
0
ثبت نام مسکن بالای ۴۵ سال فقط شهرهای اطراف تهران میشه ثبت نام کرد
پس استان‌های دیگه چی
پاسخ