کد خبر: ۵۸۵۴
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
معاون وزیر راه و شهرسازی:
میزان تسهیلات ساخت و ساز بافت فرسوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها هم ۳۵۰ میلیون تومان است این تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ساخت وساز در بافت فرسوده و قدیمی کلان شهر‌های کشور خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، محمد آیینی در بازدید از طرح نوسازی بافت فرسوده قصردشت شیراز گفت: سهمیه استان فارس در نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی است وطرح نوسازی محله قصردشت به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجمیع قریب به ۵۰ پلاک، ساخت ۲۱۰ واحد در قالب ۲۲طرح از سرمایه‌گذاران درخواست کرد تا برای ساخت فضا‌های مذهبی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود کنند.

وام ۴۰۰ میلیون تومانی برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود

آیینی افزود: تمام هزینه‌هایی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌شود به استناد ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آن‌ها محسوب خواهد شد. سازمان امور مالیاتی بخشنامه این امر را ابلاغ کرده است و ادارات مالیاتی آماده همکاری در این زمینه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مالکان بافت‌های فرسوده و حتی برخی سازندگان از توانایی مالی لازم برای نوسازی برخوردار نیستند، افزود: در نتیجه این دو گروه باید مورد حمایت قرار گیرند، در این راستا به مالکان ودیعه اسکان موقت اعطا می‌شود که این مبلغ در شهر شیراز ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های استان ۴۵ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و باز پرداخت ۳۶ ماهه خواهد بود.

آیینی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سازندگان هم گفت: میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها هم ۳۵۰ میلیون تومان است این تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود و به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود، این نرخ به طور میانگین در شهر شیراز حدود ۱۱ درصد است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر