کد خبر: ۵۸۹۰
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
۲۷۰ هزار مودی که مشمول پرداخت مالیات بر جمع خودرو‌های تحت تملک شده اند شناسایی شده که مجموع خودرو‌های این تعداد افراد به بیش از ۵۸۰ هزار خودرو می‌رسد.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، از شناسایی حدود ۲۷۰ هزار مودی که مشمول پرداخت مالیات بر جمع خودرو‌های تحت تملک شده اند، خبر داد و گفت: مجموع خودرو‌های این تعداد افراد به بیش از ۵۸۰ هزار خودرو می‌رسد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با ذکر این مطلب که طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اگر جمع ارزش خودرو‌های تحت تملک یک شخص و خودرو‌های فرزندان زیر ۱۸ سال او، بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول پرداخت مالیات می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۲۷۰ هزار مودی مشمول پرداخت مالیات شناسایی شده است.

شناسایی ۲۷۰ هزار مودی مشمول پرداخت مالیات بر جمع خودرو‌های تحت تملک

وی اظهار داشت: مودیان مذکور تا پایان بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت نام در آن، مشخصات خودرو‌ها و میزان مالیات متعلقه را مشاهده نموده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند و همچنین نحوه اعلام اعتراض گفت: این دسته از مودیان، برای اعتراض به مالیات خودرو‌های خود، لازم است پس از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی و ثبت نام در آن، نسبت به ثبت اعتراض که در گام چهارم مراحل پرداخت مالیات پیش بینی شده، اقدام نمایند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر