کد خبر: ۵۷۵۳
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی گامی بزرگ برای حرکت به سمت نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در سطح کشور است.

همزمان با دهه مبارک فجر، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی بصورت وبینار برگزار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مقارن با ایام ا... دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی با حضور دکتر رحمان پلیمی، مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر سعید توتونچی ملکی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، دکتر بهنام سرخیل، مدیرکل روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی و جمعی از مدیران روز دوشنبه هجدهم بهمن ماه بصورت وبینار برگزار و از مجریان بخش‌های مختلف این جشنواره تجلیل شد.

رحمان پلیمی، مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن بااهمیت خواندن نقش و اهمیت جایگاه مالیات در تامین هزینه‌های عمومی و جاری کشور اظهار داشت: نظام مالیاتی در مسیر تحول و دستیابی به جایگاه واقعی خود در رشد و بالندگی اقتصاد کشور و شکل گیری درآمد پایدار قرار گرفته است و نقش وکارکرد اقدامات هدفمند در عرصه فرهنگ سازی مالیاتی در نظام نوین مالیات ستانی، بسیار پررنگ و برجسته است و برگزاری جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی برای آشناسازی جامعه و ایجاد رضایت درونی نسبت به پرداخت مالیات بسیار موثر است.

وی در ادامه به لزوم توجه توامان ترویج فرهنگ مالیات ستانی و مالیات پردازی پرداخت و گفت: باید سختی کار مالیات ستانی در جامعه تبیین شود تا بعنوان یک موضوع عادی تلقی نشود بطوری که این امر روشن شود که با عدم تامین درآمد‌های مالیاتی نه تنها امکان خدمت رسانی بلکه مدیریت نیروی انسانی نیز دچار اختلال می‌گردد. از اینرو وظایف و خدماتی که نظام مالیاتی و به ویژه حوزه مهم روابط عمومی در کشور ارایه می‌دهد، باید به نحو شایسته‌ای ترسیم گردیده و استمرار یابد.

اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی برگزار شد

سعید توتونچی ملکی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور نیز ضمن تبیین دیدگاه رئیس کل سازمان در خصوص شأن و جایگاه همکاران سازمان به نقش کلیدی روابط عمومی در ارایه تصویر مطلوب از سازمان امور مالیاتی در جامعه اشاره کرد و گفت: هم اکنون رویکرد جدید نظام مالیاتی مبتنی بر تحول آفرینی و مودی مداری با همت و سخت کوشی در بخش‌های مختلف سازمان ازجمله روابط عمومی سازمان در حال پیگیری است و امیدواریم با ارتقای جایگاه روابط عمومی‌های مالیاتی و همچنین رفع دغدغه‌های رفاهی و معیشتی تمام همکاران مالیاتی در سراسر کشور این امر شتاب بیشتری به خود گیرد تا به تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده منجر گردد.

بهنام سرخیل، مدیرکل روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی نیز با تاکید بر اهمیت خاص مقوله فرهنگ سازی مالیاتی و ضرورت گفتمان سازی مالیاتی به عنوان یکی از ارکان مهم برنامه تحول نظام مالیاتی، عنوان داشت: دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی، در راستای تحقق این اهداف با درنظرداشت شاخص‌هایی همچون تحول آفرینی، توسعه و آبادانی، مودی محوری، درآمد پایدار، شفاف سازی و عدالت مالیاتی، اقدام به برگزاری جشنواره ملی فرهنگ سازی مالیاتی با محوریت استان‏ها و تلاش همه جانبه روابط عمومی‌های مالیاتی سراسر کشور کرده است.

وی در ادامه با بیان این که پس از بررسی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده، ۱۰ استان در ۱۰ بخش مختلف برگزار کننده اصلی جشنواره بودند، تصریح کرد: استان سمنان در بخش نقاشی کودک، استان اصفهان در بخش ویدئوکست، استان گلستان در بخش انشاء، استان چهارمحال و بختیاری در بخش کاریکاتور، استان خوزستان در بخش عکاسی با تلفن همراه، استان البرز در بخش تهیه گزارش خبری، استان خراسان رضوی در بخش شعر، استان یزد در بخش عکاسی با دوربین، استان لرستان در بخش شعر طنز و استان کرمان در بخش کتابخوانی به عنوان دبیرخانه‌های هربخش جشنواره بوده و سایر استان‌ها به عنوان استان معین با استان‌های مذکور همکاری نمودند.

مدیرکل روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۷۱ اثر در بخش‌های ۱۰ گانه به این جشــنواره ارسال شد که پس از بررسی و با نظر هیات داروان ۳۹ اثر برتر معرفی شدند، افزود: این جشنواره گامی بزرگ برای حرکت به سمت نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در سطح کشور است و همکاران روابط عمومی ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به عنوان پیشگامان عرصه تحول آفرینی نظام مالیاتی لازم است با توجه به سیاستگذاری‌های سازمان با انسجام و قوت بیشتری عمل نمایند.

در پایان این جشنواره، لوح تقدیری از سوی دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به برگزارکنندگان این جشنواره اهدا شد و از ۳۹ اثر برتر و برگزیده نیز تقدیر بعمل آمد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر