کد خبر: ۵۵۰۴
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
نمایش تعداد و نوع خودرو به تفکیک خارجی و داخلی، نمایش ارزش خودرو به تفکیک خارجی و داخلی و میزان مالیات، امکان چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران از جمله قابلیت‌های این سامانه محسوب می‌شود.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از راه اندازی «سامانه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس» خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، هادی خانی با اشاره به راه اندازی سامانه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس گفت: تاکنون اطلاعات حدود ۵۵۰ هزار خودرو در سامانه مذکور بارگذاری شده و پیامک مشمولیت مالیات برای برخی از مالکان این خودرو‌ها ارسال شده و متعاقبا برای سایر مالکان خودرو‌های گران قیمت و لوکس نیز پس از راستی آزمایی اطلاعات هویتی، پیامک ارسال خواهد شد.

راه اندازی سامانه مالیات بر خودرو‌های لوکس

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس، در راستای اجرای مقررات بند (ش) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص محاسبه مالیات سالانه خودرو‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل، راه اندازی شده است.

خانی درخصوص قابلیت‌های این سامانه عنوان داشت: نمایش تعداد و نوع خودرو به تفکیک خارجی و داخلی، نمایش ارزش خودرو به تفکیک خارجی و داخلی و میزان مالیات، امکان چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره حساب اداره کل ذیربط، امکان ثبت اعتراض مؤدی مالیاتی و همچنین امکان انتخاب اداره کل تشکیل پرونده از جمله قابلیت‌های این سامانه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir گزینه «مالیات خودرو‌های تحت تملک» در دسترس عموم مؤدیان محترم مالیاتی قرار دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر