کد خبر: ۵۵۰۱
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
رئیس جمهوری بلاروس گفت که کشورش در صورت حمله به روسیه، وارد جنگ خواهد شد و قول داد در صورت درگیری، «صد‌ها هزار» سرباز روس را در خاک خود خواهد پذیرفت.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس روز جمعه ۲۸ ژانویه گفت که کشورش در صورت حمله به روسیه، وارد جنگ خواهد شد و قول داد در صورت درگیری، «صد‌ها هزار» سرباز روس را در خاک خود خواهد پذیرفت.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تنش‌ها بین مسکو و غرب بر سر اوکراین به بالاترین حد خود رسیده است. روسیه ده‌ها هزار سرباز را در مرز‌های اوکراین مستقر کرده و خواستار تضمین امنیت خود شده است. این کشور در حال تدارک مانور‌های مشترک با مینسک در درواز‌های اتحادیه اروپا است.

آقای لوکاشنکو در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت که اگر به کشورش یا کشور متحدش، روسیه به‌طور مستقیم حمله شود، جنگ رخ خواهد داد.

الکساندر لوکاشنکو: اگر به روسیه حمله شود در دفاع از مسکو وارد جنگ می‌شویم

لوکاشنکو گفت: «ما برای دفاع از سرزمین و میهن خود خواهیم ایستاد.»

وی افزود که این جنگ هیچ برنده‌ای ندارد، زیرا همه همه‌چیز را از دست خواهند داد.

رئیس جمهوری بلاروس سطح تنش کنونی در اروپا را «بحرانی» ارزیابی و تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ از ارتش روسیه در خاک خود استقبال خواهد کرد.

وی تاکید کرد که «اگر تجاوزی به خاک بلاروس صورت گیرد، صد‌ها هزار سرباز روس حضور خواهند داشت که همراه با صد‌ها هزار بلاروس از این سرزمین دفاع می‌کنند.»

طبق تخمین برخی از کشور‌های غربی دست‌کم ۱۰۰ هزار سرباز روسی از روز‌های انتهایی سال ۲۰۲۱ تاکنون در مرز اوکراین تجمع کرده‌اند.

روسیه هرگونه تهاجم را رد می‌کند، اما خود را در معرض تهدید توصیف می‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر